Datum zveřejnění: 
9. 1. 2025
Hra Recollect o postupném nalézání ztracené paměti zvítězila v soutěži semestrálních projektů studentů a studentek Fakulty elektrotechnické ČVUT. Vítězný tým Jakuba Sakaře, Vojtěcha Dohnala, Viliama Gefferta a Martina Smitky uspěl v konkurenci dvanácti dalších titulů. O trojici nejlepších projektů rozhodla porota složená ze zástupců a zástupkyň akademické scény i herních studií.

V Česku působí 155 herních studií. Podle odhadu Asociace herních vývojářů byl obrat herních společností v roce 2023 7,6 miliardy korun, meziročně vzrostl. Řada herních titulů, které vznikly v Česku, dosáhla i úspěchu v zahraničí. "Porotci se shodli, že tento rok opět překonal předcházející ročníky předmětu v počtu ucelených her dotažených do stavu připraveného pro produkci. Ocenili kvalitu zpracování projektů, množství odvedené práce na grafickém, zvukovém i herním obsahu her a nízkou míru chybovosti implementace," konstatoval David Sedláček z katedry počítačové grafiky a interakce FEL, který vede předmět Počítačové hry, během kterého soutěžící tituly vznikly. Vítězný tým se zaměřil na téma hledání nebo spíš odkrývání minulosti. "Hra je o postavě, která ztratila paměť a prochází světem, kde se snaží znovu obnovit svoje vzpomínky. Dělá to tak, že sbírá různá písmena, a díky získaným informacím se dozvídá víc a víc o vlastní minulosti," popsal spolutvůrce Jakub Sakař, student programu Otevřená informatika. Přípravou a vývojem hry tým strávil dohromady přes 450 hodin. "Hra je určena pro kohokoliv, komu nevadí přečíst víc než dva řádky textu, má určitou znalost angličtiny a zároveň se nebojí řešit někdy i trochu složitější hádanky," podotkl Sakař a dodal, že se tým inspiroval hrami vytvořenými v RPG makeru, jako jsou například Omori nebo Yume Nikki.__POUTAK_NA_CLANEK_80489__"Centrální herní mechanikou naší hry je psaní kouzel na klávesnici. Pomocí toho hráč řeší hádanky, které se v Recollect nachází," sdělil. "Sbíráním kláves se hráči zároveň poodkrývají názvy kouzel podobně jako ve hře Šibenice," doplnil. Tým plánuje hru dál rozvíjet. "Chtěli bychom ji dokončit tak, aby měla kompletní příběh. V této fázi hra není úplná. Má otevřený konec, ale nezahrnuje celý příběh, který jsme měli v plánu," uzavřel spolutvůrce. Už brzy bude možné zahrát si Recollect na webu jetsy.itch.io/recollect. Na stříbrné příčce se umístila hra Blob, kterou vytvořili studenti Erik Šindelář, Michal Badinka, Jan Žoha a Adam Nejdl. "Je to pixelartová top-down roguelike hra, což je hra, kdy hráč probíhá levelem, uskupením místností, které postupně vybíjí," uvedl Erik Šindelář, který studuje program Otevřená informatika. Hru si už nyní můžete zahrát na jericho27.itch.io/blob Bronz mají studenti Šimon Herrmann, Marek Jagoš, Vitor Tichý za hru Thronerise. "Je to minimalistická strategie. Strategizujete, abyste přežili 15 nocí. Stavíte budovy, rozmisťujete vojáky, bráníte město v noci. A na konci na vás přijde boss, který se na vás naštve," popsal za tým Marek Jagoš, student programu Otevřená informatika. Inspirací byla týmu videohra Thronefall. 

Zdroj: 
Pražský patriot