Adriana Mandíková, redaktorka ČT
Člověk, robot a stolní hra, ve které jde o rychlost reakcí. Podle čísel na kostkách musí hráči určit velikost bublin na kartičce a ukázat na ni rukou. Najít správné řešení lidem chvíli trvá, při hře s robotem nemají šanci.
Matěj Hoffmann, katedra kybernetiky, FEL ČVUT
Abych s ním mohl držet krok, musel jsem trošičku podvádět. Musel jsemm ho odstrkovat nebo si zabrat místo nad těma kartičkama dřív, aby on tam nemohl.
Adriana Mandíková, redaktorka ČT
O výhru ale v experimentu nešlo. Důležitější byla bezpečnost.
Matěj Hoffmann, katedra kybernetiky, FEL ČVUT
On se snaží ukázat na kartičku, kterou má v rámci té hry, ale přednost má vždycky neublížit člověku.
Adriana Mandíková, redaktorka ČT
Robot má dvě kamery místo očí a na čele připevněnou hloubkovou kameru. Díky nim vnímá svoje okolí a je schopný předpokládat, kdy a v jakém místě by mohlo dojít k fyzickému kontaktu.
Jakub Rozlivek, katedra kybernetiky, FEL ČVUT
Druhou hlavní komponentou pro vnímání toho prostředí je robotická kůže, kterou je robot vybaven po skoro celém svém těle, která mu umožňuje vnímat přímo doteky, ať už s prostředím, s člověkem nebo s jednotlivými objekty.
Adriana Mandíková, redaktorka ČT
A takhle vypadá robotův hmat doopravdy. V modré vrstvě, která simuluje jeho kůži, je zabudováno 4000 takových senzorů, které dokážou rozeznat každý pohyb a mohou ho ihned vyhodnotit. Vědci teď mají v plánu zaměřit se na pohyb robotových očí tak, aby působil přirozeněji, například aby se při deskové hře chvíli díval na hráče a chvíli zase na stůl. Adriana Mandíková, Česká televize.