Vrámci programu se zaměřili na různé rozvojové praktiky s důrazem na ro -li architektury a technologií. První den letní školy byl věnován úvodu do globálního rozvoje a roli technických oborů v něm. Druhý den byly účastníkům před staveny různé rozvojové projekty, aby se ukázala rozmanitost technických oborů zahrnutých v těchto projektech. Třetí den byl zaměřen na architekturu a jednotlivé organizace ASF, čtvrtý den byl kromě prezentací nových členů ASF věnován i problémům Gazy a obnově výstavby. Architekti bez hranic: Tato část výstavy představí projekty národních poboček organizace Architecture Sans Frontieres International. Nejzajímavější poster je od čerstvě přijatých ASF Taiwan, ale za pozornost stojí i prezentace dalších členů z Belgie, Německa, Švédska, Dánska, Itálie, Španělska, Quebeku, Británie, Holandska, Francie, Srbska, Libanonu, Česka i dalších nováčků z Palestiny. Více informací na www.asfint.org. Inspireli Awards: Největší studentská architektonická soutěž na světě. Tato část výstavy představuje vítězný návrh přestavby přístavu v Bejrútu. Inspireli Awards propojuje studenty architektury z více než 160 zemí a nabízí jim platformu k prezentaci jejich prací a účasti v reálných výzvách, jako je projekt školy v Kashitu. Více informací na www.inspireli.com/kashitu. Škola Kashitu: Fotografie realizace střední komunitní školy v Zambii. Tato škola není jen rozvojovým projektem, ale i výzkumným projektem dvou studentů ČVUT. Inovace na ručním lisu vyráběných cihel může být výrazným zlepšovákem v míst -ním stavitelství. Více informa cí na www.kashituschool.org. Studentské plakáty: Výstava rozvojových projektů studentů Jana Tilingera představuje reflexi českých i mezinárodních studentů ČVUT k rozvojovým a humanitárním problémům svě ta. Před tvorbou projektu si každý jednotlivec či skupina vybrali oblast, ve které cítili potřebu přispět svým projektem. Poté provedli komplexní vyhodnocení podmínek na místě: od klimatu, přes dostupnost a vlastnosti materiálu, technologie na místě používané, dopravu až po sociální a kulturní zvyklosti míst ních obyvatel. Na základě toho vznikly projekty škol, školek, komunitních center, malých klinik. Důraz při projektování byl kladen na: * Funkčnost – stavba slouží daným provozům *Uchopitelnost – technologie je srozumitelná místním obyvatelům * Opravitelnost – stavba je jen tak komplikovaná, aby ji místní dokázali opravit * Replikovatelnost – stavba je replikovatelná v místních podmínkách místními obyvateli Výstava nabízí široké ve -řejnosti možnost seznámit se s aktuálními tématy v oblasti rozvojové spolupráce a jejich technickými aspekty. Centrum je multioborová akademická platforma usilující o rozšíření nabídky technického vzdělávání v oblasti mezinárodních (nejen) rozvojových projektů. Usilujeme o zkvalitnění a rozšíření možností vzdělávání v oblasti technických aspektů humanitárních a rozvojových projektů a o prohloubení spolupráce mezi akademickou sférou a organizacemi zapojenými v realizaci rozvojových projektů. Pokud vás aktivity spojené s rozvojovou a humanitární problematikou více zajímají nebo byste se chtěli zapojit do činnosti ICWD, neváhejte nás kontaktovat! Kontakt: Jan Tilinger, +420 608 522 854
ČVUT POMÁHÁ a Architektura sounáležitosti
Datum zveřejnění:
23. 9. 2024
Výstava na Fakultě stavební pořádaná Centrem pro mezinárodní rozvojové projekty (ICWD) ČVUT a Surya z.s. se skládá ze čtyř částí: Architekti bez hranic, Inspireli Awards, Škola v Kashitu a Studentské plakáty. Tato výstava vznikla jako součást Rozvojového září 2024, které zahrnuje pátou Letní školu rozvojových a humanitárních projektů na ČVUT a mezinárodní setkání Architektů bez hranic v Praze.
Zdroj:
Vaše 6