Datum zveřejnění: 
16. 9. 2024
Do světa vodíku vstoupila i Fakulta dopravní ČVUT v Praze, když se zapojila do projektu "Hydrocycle". Ten má za cíl podpořit vývoj vodíkových technologií podle vodíkové strategie Evropské unie. Fakulta dopravní spolupracuje na všech dílčích krocích, týkajících se konstrukce motorky. Nejdůležitější řešená témata jsou ergonomie pozice jezdce, přesná definice kategorie vozidla (výkon, dojezd, kapacita úložných prostor) a prostorové zakomponování pohonné technologie do nosného rámu. Tým fakulty zodpovídá také za jízdní vlastnosti a testování prototypu.

Na jeden kilogram vodíku dnes může automobil ujet přibližně 100 kilometrů. Je jen otázkou času, kdy překonání konstrukčních výzev umožní, aby vodíková technologie mohla stejně dobře sloužit i pro pohon motocyklu. Jedním z nejnáročnějších úkolů je integrace složitého systému palivového článku, který přeměňuje vodík na elektrickou energii. Z iniciativy firmy 1to1design se této výzvy ujalo česko-německé konsorcium výzkumných institucí, univerzit a výrobních a konstrukčních společností – cílem je do konce roku 2025 zkonstruovat plně funkční motocykl s vodíkovým pohonem, který bude splňovat přísné evropské homologační normy a certifikační požadavky. 

Zdroj: 
21. století