Datum zveřejnění: 
27. 8. 2024
Nový evropský železniční zabezpečovač ETCS nedokáže v Česku zabránit všem nehodám, upozorňují na to odborníci z ČVUT a připouští to i Správa železnic. Od ledna bude povinný na části českých tratí systém za desítky miliard korun, v případě chyby strojvedoucího vlak zpomalí nebo zastaví.

Jakub Vik, redaktor
--------------------
Provoz na trati. Zabezpečené ETCS může ohrozit třeba lokomotiva, která manipuluje na nádraží s vagony a ETCS je nekontroluje, vysvětluje odborník na zabezpečení železnice z ČVUT Dušan Kamenický.


D. Kamenický
--------------------
Po té hlavní koleji může vlak rychlosti 120 km v hodině a nic nezabrání tomu, aby se tenhle ten posunový díl rozjel a ohrozil nám jízdu vlaku v té hlavní koleji.


Jakub Vik, redaktor
--------------------
Správa železnic problém připouští.


V. Říha
--------------------
Systém ETCS jednoznačně přispívá ke zvýšení bezpečnosti v České republice. Ale furt nám tam zbývají nějaká rizika.


Jakub Vik, redaktor
--------------------
Říká Vladimír Říha ze Správy železnic. Podle Drážní inspekce projely v posledních dvou letech vlaky červenou ve skoro 300 případech, z toho zhruba třetina připadá na posuny, které právě ETCS chránit nebude. Jakub Vik, Radiožurnál.

Autor: 
Jakub Vik
Zdroj: 
ČRo - Radiožurnál