Pohon motocyklu staví na palivových článcích, které přeměňují vodík na energii. V současné době může ujet automobil na jeden kilogram vodíku přibližně 100 kilometrů. Podle univerzity je jen otázkou času, než se obdobná technologie objeví u motocyklů. Cílem je do konce roku 2025 zkonstruovat plně funkční motocykl s vodíkovým pohonem, který bude splňovat přísné evropské normy. Problém je nyní podle zástupců projektu zakomponování systému palivového článku, který přeměňuje vodík na elektrickou energii do konstrukce motocyklu. Fakulta ČVUT spolupracuje na všech dílčích krocích, které se týkají konstrukce vozidla. Mezi témata, kterými se vědci z fakulty zabývají nejvíc, patří přesná definice kategorií vozidla jako výkon, dojezd, kapacita a úložných prostor. Mimo jiné vymýšlí, jakým způsobem zakomponovat pohonnou technologii do nosného rámu. Tým fakulty zodpovídá také za jízdní vlastnosti a testování prototypu. Vodíkový motocykl by podle univerzity měl sloužit jako inspirace pro budoucnost dopravy. Koncept nabízí udržitelnou mobilitu s nulovými emisemi oxidu uhličitého a díky použití elektromotoru přispívá rovněž ke snížení hluku, uvedla škola. Výhodou proti bateriovým druhům je podle ní delší dojezd s kratší dobou tankování. Mimo ČVUT jsou dalšími partnery projektu společnost 1to1design, ÚJV Řež, Fraunhofer IWU a WätaS Wärmetauscher Sachsen. Podle údajů Centra dopravního výzkumu se počet v Česku registrovaných aut na vodíkové články v prvním pololetí loňského roku zdvojnásobil na 24 vozů. Z toho 20 aut na vodík bylo značky Toyota a čtyři Hyundai. V Praze mělo registraci 18 vozidel, tři v Moravskoslezském kraji, dvě ve Středočeském a jedno v Karlovarském kraji. Vodíkové plnicí stanice zatím fungují v Praze a Ostravě.