Datum zveřejnění: 
17. 5. 2024
Silničáři letos nestihnou dokončit opravu Barrandovského mostu v původně avizovaném termínu do konce letních prázdnin. Důvodem je horší kvalita původní konstrukce na okraji mostu, jehož nosnost je menší, než stavbaři původně předpokládali. Takzvané konzoly na severním kraji tělesa musí nyní dělníci vyztužit. Denně po mostě přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

"Každá rekonstrukce je vždy velké dobrodružství, což ví každý, kdo někdy něco opravoval, a bohužel se to ukazuje i tady. V podstatě jde o to, že most má kromě svého jádra i takové konzole, které vybíhají do stran, bohužel se zjistilo, že tyto konzole nejsou tak únosné, jak by měly být," uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Problém silničáři objevili při zahájení betonáže speciálním vysokopevnostním betonem, když se po jeho položení začala původní konstrukce ohýbat a rozlamovala tu novou. Podle Lukáše Vráblíka z Českého vysokého učení technického nelze takovou vadu zjistit do té doby, než dělníci odstraní kompletně vozovku a další části mostu. Zda se objeví stejný problém také na jižním okraji severního mostu, zatím proto není jasné. Podle Vráblíka je to ale možné předpokládat.
Na mostě nyní pracují horolezci, kteří na něj přidělávají konstrukci, jež bude konzole podpírat. Teprve poté mohou dělníci na původní vrstvu nalít nový speciální beton. Posílena bude rovněž celková výztuž mostu. Silničáři před zahájením prací přišli na to, že oproti očekávání jsou v horším stavu předpínací lana, která most drží. Ta nahradí a doplní nová. Na jižním mostě Technická správa komunikací zjistila, že jsou prolezlé kabelové kanálky a lana. Při doplňkovém průzkumu se potvrdilo, že i severní most trpí těmito neduhy, to znamená zatékání, reznutí a oslabování průřezu kabelů.
Nynější dopravní opatření se nemění. To znamená, že řidiči po mostě jezdí v obou směrech třemi namísto čtyř jízdních pásů. Zavřena je kvůli plynulosti nájezdová rampa ze Strakonické a řidiči musí využít obratovou rampu na Lihovaru.

Autor: 
ČTK
Zdroj: 
Metro