Nastavení cookies
K zajištění co nejlepších služeb využívá naše aplikace cookies. V souladu s nařízením EU jsou implicitně zakázána (s výjimkou cookies nezbytných pro správné fungování aplikace) a jejich povolení vyžaduje Váš aktivní souhlas. Jedním klikem můžete všechny povolit nebo zakázat, případně vybrat a povolit cookies podle kategorie. Svoje rozhodnutí můžete samozřejmě kdykoli změnit.
  • Potřebné
    Technické cookies využívané aplikacemi ČVUT pro uchování jejich nastavení, vlastností a identifikátorů relace. Jsou nezbytné pro správné fungování a jsou vždy aktivní.
  • Analytické
    Slouží pro získávání anonymizovaných statistických údajů, které nám pomáhají vylepšovat naše aplikace. Zpravidla jde o cookies systémů třetích stran, které k těmto účelům využíváme.
  • Marketingové
    Využívané za účelem zobrazení správných nabídek a cílení obsahu podle Vašich preferencí. Zpravidla jde o cookies systémů třetích stran, které nám s analýzou uživatelského chování pomáhají.
  • Ostatní
    Cookies, které aplikace nedokáže zařadit. Naším cílem je, aby tato kategorie zůstala prázdná a všechny cookies byly přiřazeny do některé z kategorií uvedených výše.
Datum zveřejnění: 
16. 5. 2024
Pavla Kosíková, moderátorka -------------------- Opravy pražského Barrandovského mostu naberou zpoždění. Rekonstrukci dopravně nejvytíženějšího přemostění v Česku silničáři původně plánovali do konce léta. Betonové konstrukce ale mají nižší nosnost, než předpokládali, a budou je proto muset vyztužit. O kolik se práce protáhnou, zatím není jasné.

záznam z rádia
--------------------
Ve Strakonické ve směru na Smíchov pojede Barrandovským mostem zdržení 10–15 minut.


Natálie LOŠKOVÁ, redaktorka
--------------------
Podobně to ráno vypadalo taky v Modřanské ulici i na Jižní spojce. Rychlost jízdy tu jen málokdy dosahovala víc než 20 km v hodině.Provoz v metropoli už druhý měsíc komplikuje zúžení na Barrandovském mostě v každém směru o jeden jízdní pruh, stavbaři tam rekonstruují severní část mostu ve směru  na Smíchov.


Zdeněk HŘIB, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy /Piráti/
--------------------
Stojí před námi velká výzva v podobě sloučení dvou etap do jedné stavební sezóny.


Natálie LOŠKOVÁ, redaktorka
--------------------
Takový plán představilo hlavní město v únoru ještě před zahájením stavby. Celou rekonstrukci tím chtěli urychlit a dokončit ji dříve, než začne nový školní rok. Jenže to už teď neplatí. Ukázalo se, že tato severní část mostu je v horším stavu než ta jižní a to i přesto, že je o pět let mladší.


Lukáš VRÁBLÍK, Fakulta stavební, ČVUT
--------------------
Tadyhle se vlastně ukázaly první problémy, který nám začaly indikovat, že s tou konstrukcí původní, ne s tou nadbetonávkou, ale s tou původní není něco v pořádku.


Natálie LOŠKOVÁ, redaktorka
--------------------
Původní betonová konstrukce se totiž začala ohýbat a v nové vrstvě vznikly trhliny. Na most teď musí přidělat konstrukci, která bude konzole podpírat, teprve pak budou moci dělníci pokračovat v betonáži.


Josef Richtr, náměstek ředitele TSK Praha
--------------------
Jak jsme zjistili, ty trhliny a pokles konzole, jak jsme se tomu museli přizpůsobit, to znamená, vytváříme tedy horolezecky podepření konzoli tak, aby nedošlo při betonáži k průhybu.


Natálie LOŠKOVÁ, redaktorka
--------------------
A stejný problém by se podle stavbařů mohl být objevit taky na druhé polovině vozovky. Pracovat na ní chtěli začít v červnu.


Zdeněk HŘIB, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy /Piráti/
--------------------
Docela určitě dojde k prodloužení té opravy. Proto bych chtěl požádat všechny řidiče ještě o trpělivost, bohužel je to záležitost, kterou nemohl nikdo očekávat.


Natálie LOŠKOVÁ, redaktorka
--------------------
S dopravními komplikacemi tak budou muset řidiči počítat minimálně do září. O kolik přesně se práce opozdí, zatím není jisté.
Tomáš Sýkora a Natálie Lošková, Česká televize.

Autor: 
Tomáš Sýkora a Natálie Lošková
Zdroj: 
Česká televize - Události v regionech