Virtuální prostředí vesmírné stanice programovali studenti počítačové grafiky a interakce dva roky. Při návrhu se inspirovali videy ze skutečné stanice ISS. „Šlo nám o vytvoření autentického prostředí, které bude v účastnících vzbuzovat silný zážitek z mise do vesmíru. K tomu patří zejména simulovaný stav beztíže. Také lidé se musejí naučit pohybovat v prostoru, odrážet se od madel a přidržovat se jich,“ řekl Sedláček. Všechny možnosti ale vývojáři nevyužili. Kupříkladu se hráči nemohou obracet, protože by to v nich vyvolávalo nevolnost.
Autoři do hry zakomponovali dva scénáře. V první edukativní části hry si člověk může vyzkoušet práci astronauta. Tříčlenná posádka pracuje na vědeckých experimentech a plní výzkumné úkoly. V navazující druhé části hráč čelí hrozbám, které ve vesmíru mohou nastat. Mezi takové patří srážka s kosmickým smetím nebo solární erupce s radiací, kdy se musejí z lodi včas evakuovat.
„Jakmile se děj překlopí do únikové hry, účastníci ve stavu ohrožení musejí spolupracovat, protože některé úkoly nelze vyřešit individuálně. Vyniknou přitom vlastnosti, jako je jejich mentální a psychická odolnost, schopnost řešit problémy pod tlakem či týmový duch,“ řekl Jan Spratek z Planetum, který odpovídal za faktickou stránku virtuální hry. Planetum má v plánu novou hru ve virtuální realitě v blízké době využívat pro širokou veřejnost ve vlastní virtuální laboratoři.
Pomocí aktivit vzdělávací kanceláře Evropské kosmické agentury ESA pro Českou republiku je již Spratek v kontaktu se dvěma středními školami – Gymnáziem Josefa Božka v Českém Těšíně a Smíchovskou střední průmyslovou školou a gymnáziem.
Ty mají potřebné technologické zázemí a jsou připraveny nasadit aplikaci do výuky. Spratek míní, že vesmírné prostředí je pro děti velice atraktivní a může jim pomoct budovat vztah k přírodním vědám.
Aplikace umožňuje hrát nejen ve virtuální realitě, ale i na počítači do virtuálního světa nahlížet v módu pozorovatele. Využití hry lze proto také nalézt při náboru zaměstnanců, kdy se například ukáže, zda je člověk týmový hráč, uvedl Jakub Hrdina, manažer pro imerzivní technologie společnosti Deloitte.