"Místa, kde se mohou tvořit únavové trhliny, diagnostikujeme čištěním vysokotlakým vodním tryskem. Následně je otryskáme hrubozrnným pískem, pak provedeme diagnostiku štěrbin prostřednictvím endoskopu, změříme zbytkovou tloušťku materiálu a použijeme jako podklad pro následné statické posouzení," řekl vedoucí katedry ocelových a dřevěných konstrukcí stavební fakulty Pavel Ryjáček. Podle něj zatím byly zjištěny pouze únavové trhliny na podélnících mostovky. Poukázal však na rizika takzvané štěrbinové koroze, která byla zjištěna také na obdobném železničním mostu v Děčíně. Podle bývalého primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha sobě) nejde o nová zjištění.
Stále usilují o opravu památky
"Štěrbinová koroze je i na diagonálách výtoňského mostu. Snadno si to lze projít a zjistit, že se nachází na těch diagonálách, které jsou nejvíce nakloněny, lépe se v nich drží voda, a tím lépe korodují. Tyhle diagonály by se měly kompletně vyměnit," sdělil Právu Scheinherr. U nových diagonál lze pak detail řešit jinak, a zabránit tak vodě, aby v místě stála. Scheinherr stejně jako iniciativa Nebourat.cz či mnozí experti usiluje o opravu památky z roku 1901. Správa železnic však přes kritiku uvedla, že stále pokračuje dvěma směry, rozvíjí se návrh nového mostu, který loni vzešel ze soutěže.