Datum zveřejnění: 
29. 5. 2023
Studenti třetího ročníku Masarykova ústavu při ČVUT měli možnost na vlastní kůži projít kampaní e-mailového marketingu. Jejím cílem bylo vytvořit personalizovanou kampaň e-shopu, který nabízí různé druhy kávy, a vnitřní procesy zautomatizovat. S obsahem pomáhala umělá inteligence.

Testovací workshop probíhal ve třech fázích. Po teoretické části tvorby e-mailové kampaně následovala samostatná práce skupin více než 50 studentů. Na závěr měli vysokoškoláci čas na zpětnou vazbu a diskusi svých prací. "V rámci seminářů se studenti naučí interaktivní formou naplánovat strategii mailingové komunikace, jak vytvořit e-mail a jak řídit jeho rozesílání s ohledem na zásah cílové skupiny zákazníků a personalizaci obsahu," říká Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.

Výsledky otestovali v 86 prohlížečích

Studenti měli možnost zkontrolovat vzhled svých kampaní v náhledech více než osmi desítek nejpopulárnějších poštovních klientů, jako je například Gmail, Outlook, Seznam nebo Centrum. "Vizí je bezpečný a dobře fungující e-mailing. Proto se snažíme přispívat k tomu, aby v Česku rostla nová generace budoucích marketérů, kteří budou mít dobré zásady e-mailingu zakotvené už ze studií," říká Libor Nádvorník, manažer společnosti Mailkit, který setkání připravil.

Studenty potrápila personalizace sdělení

"Dvě třetiny prací získaly plný počet bodů. Nejvíce dala studentům zabrat personalizace sdělení," hodnotí Tomáš Sadílek a dodává, že vysokoškoláci rádi pracují na příkladech blízkých reálnému světu. Posluchači měli možnost dozvědět se více o metrikách, které měří úspěšnost kampaní. Cílem bylo dojít až k plně automatizované personalizované kampani pro opakování nákupu. "Studenti se velmi snadno zorientovali, obsah dle zadání vytvořili do hodiny. K dispozici měli i umělou inteligenci, "chatbota" (komunikujícího robota) ChatGPT. Někteří ho využili ke stylistické úpravě, jiní k vygenerování lepších variant předmětu. Během dalších 60 minut byli schopni nastavit personalizaci i automatizaci," shrnuje Libor Nádvorník. 

Zdroj: 
Týdeník Školství