Datum zveřejnění: 
2. 10. 2019

Studenti ČVUT začali vyvíjet formule s autonomním řízením. Jízdy bez řidiče by měla být do dvou let schopná jak elektrická formule týmu Fakulty elektrotechnické, tak i závodní vůz se spalovacím motorem týmu Fakulty strojní. Senzory umožňující autonomní jízdu začaly oba týmy testovat v letošním roce. Uvedli to na dnešní tiskové konferenci v rámci Dne s formulemi ČVUT 2019.

Podle Tomáše Dusíka z týmu CTU CarTech Fakulty strojní se předpokládá využití autonomního řízení v závodech studentských formulí od roku 2021. V té době je předpoklad, že by některé z disciplín absolvoval dálkově ovládaný závodní vůz bez řidiče. „Zatím jsme na začátku a začínáme testovat senzory umožňující autonomní jízdu na jednom ze starších vozů. Za ten zhruba rok a půl ale chceme být připraveni,“ řekl ČTK.

V rámci dnešního Dne s formulemi studenti obou fakult prezentují výsledky výsledky své práce v rámci kampusu ČVUT v pražských Dejvicích. Součástí jsou jízdy vozů, prezentace technologií i nábor nových zájemců z řad studentů o členství v týmech.

Oba konstrukční týmy, CTU CarTech a eForce FEE Prague Formula, se účastní soutěže Formula Student, jejíž závody se konají po celém světě. Studenti mezi sebou porovnávají síly nejen v jízdních disciplínách, ale pro celkový úspěch jsou důležité i výsledky v disciplínách prezentačních. Soutěž reflektuje současné trendy průmyslu a studenti mnohdy svými inovacemi zaběhnutá řešení předbíhají.

Tým Fakulty strojní CarTech dosud postavil 11 formulí a v současnosti pracuje na 12. modelu, eForce vytvořil osm závodních vozů. Vedle toho začaly na Fakultě dopravní v rámci týmu CTU Lions vznikat i závodní motocykly jak se spalovacím motorem, tak i elektromotorem.

Tým CTU CarTech si z letošní závodní sezóny přivezl dvě pódiová umístění, když na závodech Formula Student Czech dosáhl na 1. místo a v Itálii pak na 3. místo. Tým s elektrickou formulí eForce si přivezl z českých závodů 2. místo.