Datum zveřejnění: 
16. 8. 2019

PRAHA – Že jsou piloti skutečnými hrdiny, potvrdil Blesku i bývalý kapitán Boeingu 737 Ladislav g Keller z Ústavu letecp ké dopravy ČVUT v Praze. Podle něj totiž zvládli nouzové přistání bez chyby. 

- Proč vlastně přistávali bez podvozku? 

„Je to bezpečnější. Celá hmotnost letadla se rozloží na spodek trupu a letadlo poměrně rychle zastaví.“

- Co by se stalo, pokud by podvozek byl vysunutý? 

„Jelikož je velmi pevně uchycený, kola by se zabořila a došlo by k destrukci trupu letadla. Jistě by na místě byly oběti.“

- Letoun byl plný paliva. Jak je možné, že nedošlo k požáru či výbuchu? 

„Piloti zřejmě předpisově zavřeli přívod paliva a tím vypnuli motory. Pro jistotu se ještě po dosednutí spustí preventivní hašení.“

- Jaká je pravděpodobnost, že letadlo nouzově přistane a nikomu se nic nestane? 

„I když to může být překvapující, tak se to daří. Samozřejmě jsou nehody, kde jsou oběti. Ale to je v případech destrukce kabiny. Často posádka situaci zvládne. Buď přistane na letišti, nebo na vhodné ploše a letadlo zůstane celé.“

- Jakou roli sehrál fakt, že na poli rostla zrovna kukuřice? 

„Ztlumila náraz letadla tím, že převzala velké množství kinetické energie. Když pak letadlo dosedlo úplně na zem, energie byla podstatně menší. Kdyby tam nebyla kukuřice, pravděpodobnost destrukce letadla by byla vyšší, ovšem ani to neznamená, že by k ní došlo.“
 

Zdroj: 
Blesk