Datum zveřejnění: 
5. 6. 2019

„Problém není ani tak v samotné křižovatce, jako v děčínských řidičích.“ To uslyšíte od dopravních expertů z ČVUT, když se jich zeptáte na kolony u nájezdu na Vilsnickou spojku v Děčíně.

 

Jejich modely ukázaly, že tam řidiči na úzký kruhový objezd nevjíždějí s dostatečnou agresivitou. To, společně s chodci na přechodě, kterých je mnohem víc, než se předpokládalo, způsobuje ranní a odpolední kolony.

Inženýři proto navrhují stavební úpravy, které by od sebe vzdálily vjezd a výjezd na Podmokelskou ulici.

„Raději tam o špičce nejezdím. Z jednoduché křižovatky vznikla vlastně dost složitá záležitost – pro cizí určitě. Mám pocit, že to postavili úzké proto, aby se tam nejezdilo rychle,“ myslí si řidič Oldřich Zavadil.

„Tohle je pohled z Podmokelské ulice. Vjezd a výjezd jsou tak blízko u sebe, že řidiči, kteří chtějí jet do křižovatky, vidí až na poslední chvíli, že to vozidlo, kterému dávají přednost, sjíždí. Vždycky říkám, že kdyby se ta křižovatka vzala tak, jak je, a přemístila se do Prahy, tak by to nebyl problém,“ konstatuje dopravní expert z ČVUT Martin Scháno.

Děčínští řidiči jsou ale podle něj opatrnější než ti v Praze. Nejsou navíc zvyklí jezdit na takto frekventovaných komunikacích. Proto navrhuje dát na jeden přechod semafor a rozšířit vzdálenost mezi vjezdem a výjezdem na Podmokelskou a z Podmokelské ulice.

„Teď je na městě, aby to vyjednalo s Ředitelstvím silnic a dálnic, protože ta silnice městu nepatří. Pokud tam dojde k úpravám, bude třeba udělat je i v jiných lokalitách,“ popisuje další postup mluvčí děčínského magistrátu Luděk Stínil.

Autor: 
Iva Zítková
Zdroj: 
rozhlas.cz