Datum zveřejnění: 
26. 5. 2019

Hasiči Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) spolu s odborníky z Fakulty stavební ČVUT využili tramvajovou výluku v Braníku ke společnému cvičení, kde zasahovali u simulované nehody. Osoba se zaklníila pod kola vozu a protihlukovou clonu na kolejích.

Na trati mezi tramvajovými zastávkami Pobřežní cesta a Přístaviště se protihluková stěna testovala přes tři roky. Podle odborníků z fakulty se clona osvědčila, jelikož však testování skončilo, demontáž posloužila k otestování záchranné akce. Hasiči DPP totiž sražené (a zaklíněné) lidi vyprošťují často, avšak tento případ s cizím předmětem navíc je ojedinělý.

„Městská protihluková clona je unikátní protihlukové opatření. Má výšku pouze 30 centimetrů nad temenem kolejnice, což z ní činí nejnižší protihlukové opatření svého druhu v Evropě, zároveň však zajišťuje útlum hluku od projíždějících tramvají v rozmezí od 3 do 5 decibelů. Clona je vyrobena z recyklovaných materiálů – gumového granulátu – a konstrukčně byla navržena tak, aby ji bylo možné rychle odstranit. V Praze je zkušebně nainstalována na dvou úsecích tramvajových tratí,“ uvedl DPP.

Podle oficiální facebookové stránky pražského dopravního podniku si při cvičném zásahu hasiči poradili se clonou za pár minut. Karel Pátek, vedoucí hasičů dopravního podniku, uvedl, že jeho kolegové postupovali šetrně a figurínu dostali ven. „V druhé fázi akce si pak hasiči vyzkoušeli i rozřezání clony rozbrušovací motorovou pilou, což také nebyl problém,“ dodala na sociální síti Aneta Řehková, mluvčí DPP. 
 

Autor: 
Michael Bereň
Zdroj: 
prazsky.denik.cz