Datum zveřejnění: 
25. 5. 2019

Jan BERÁNEK, redaktor
Na taxíky pozor, ale pražská hromadná doprava ta je dobrá. Častý vzkaz z turistických bedekrů i video průvodců.

ExploreList
(Metro) je neuvěřitelně spolehlivé, velmi bezpečné a čisté. Nikdy jsem nemusel čekat na vlak víc než dvě minuty.

Jan BERÁNEK, redaktor
Těch videí sedají na sítích mají desítky. Zkušenosti cizinců s pražskou hromadnou dopravu. Nebo video průvodce pro ty, kteří přijíždějí, včetně vysvětlení místních pravidel.

Chris Westergaard
Jestli si chcete užít cestu po eskalátoru až nahoru, zůstaňte vpravo. Ale jestli pospícháte, přesuňte se doleva.

Jan BERÁNEK, redaktor
Základy k vysokému hodnocení přitom položila doba, ve které byly zahraniční turisti v Praze spíš vzácností. Sedmdesátá a osmdesátá léta.

mluvčí
Kameraman právě sjíždí eskalátor novým tunelem do jedné ze sedmi stanic.

dělník
Je zde ještě mnoho práce, to vidíte sama.

Jan BERÁNEK, redaktor
V Praze se doteď stavilo takzvané metro Sovětského typu a podle toho vypadají i soupravy. Mají 5 vozů a váží okolo 200 tun a úměrně tomu jsou velké i stanice. Někdy mají i 150 m délku a skoro o 20 na šířku.

Zdeněk MICHL, vysokoškolský pedagog, Fakulta dopravní ČVUT
Na svou dobu byly jednoznačně předimenzované ale samozřejmě ty přepravní vztahy se nám rozrostly takovým způsobem, že v dnešní době můžeme jednoznačně říct, že již kapacitně nevyhovují.

Jan BERÁNEK, redaktor
Linka D počítá s úplně jinou technologií. Tohle je poslední známá vizualizace z roku 2014. Vozidla mají být bez řidičů, a když zastaví, od peronu je budou dělit ještě jedny posuvné dveře. Tohle už inženýři ve světě zkouší desítky let. Často to ale zavrhli. Je totiž náročnější na přesnost, na údržbu i na čas při nástupu a proto je nižší i kapacita.

redaktor
Já pevně věřím, že se vám připravovaná /nesrozumitelné/ líbí a, že nás Dopravní podnik hlavního města Prahy sveze novým metrem již v roce 2020.

Jan BERÁNEK, redaktor
Nesveze, to už je jisté. První díry v zemi už ale tou dobou být mohly. Jan Beránek, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1