Datum zveřejnění: 
20. 5. 2019

DIESELOVÝ VŮZ MŮŽE OHROŽOVAT ZDRAVÍ POSÁDKY

Pokud jezdíte naftovým autem, nepodceňujte jeho technický stav. Měření českých vědců prokázala, že vůz s poškozeným emisním systémem vpouští do kabiny rakovinotvorné látky. Výzkum odborníků ČVUT a ČZU prokázal, že vůz s odstraněnou filtrační vložkou DPF vypouští v běžném provozu do kabiny karcinogenní mikročástice. Simulovány byly běžné situace, jako je nasedání dítěte, či výjezd z podzemních garáží. Přímo v kabině vozu s vymontovanou vložkou DPF byly naměřeny koncentrace pevných částic až 420x vyšší, než se nacházejí hned u výfuku vozu s funkčním DPF, znečištění v úrovni hlavy dítěte v sedačce dosáhlo až 2,1 milionu částic v jednom cm3 vzduchu. Zvýšená koncentrace pevných částic se v interiéru vozu navíc drží ještě několik dalších minut. Částice jsou tak malé, že pronikají do interiéru vozu i přes filtr klimatizace a dveřní těsnění. Mikroskopické částice významně ohrožují lidské zdraví, jelikož nejsou zachyceny v horních dýchacích cestách, ale dostanou se až do plicních sklípků a odtud přímo do krevního oběhu, pronikají také podél čichového nervu do mozku. O nefunkčnosti DPF vašeho vozu přitom nemusíte vůbec vědět. Zejména v případě, pokud jste auto kupovali jako ojeté v bazaru. Dosluhující filtr totiž mohl předtím někdo odstranit.
Proč? DPF jsou velice sofistikovaná zařízení, obsahující platinu, a mohou být velmi drahé (i přes 100 000 Kč).
Některé automobilky umějí díky optimalizaci výrobního procesu nabídnout kvalitní značkové DPF za přijatelné ceny.
Například pro škodovky jako Octavia II, Roomster, Yeti, Fabia II, Rapid či Superb II koupíte přímo v autorizovaném servisu DPF za necelých 13 000 Kč. Pokud máte pochybnosti anebo má vaše auto zakouřený výfuk, nechte si stav DPF raději zkontrolovat. Nejlépe ve značkovém servisu pomocí moderních diagnostických přístrojů.      

Zdroj: 
21. století