Datum zveřejnění: 
28. 4. 2019

Město kvůli vysokým nákladům nepostaví provizorní most přes Vltavu hned vedle Libeňského mostu, který projde rekonstrukcí. Vzniknout by ale v jeho blízkosti mohla pouze lávka pro pěší. To ale kritizuje pražská opozice. Proč? Odpověď má Lukáš Kubát.

Kloknerův ústav ČVUT dokončil studii proveditelnosti oprav Libeňského mostu. Při ní navrhl čtyři metody možné rekonstrukce a jednu z nich hlavnímu městu doporučil.

"Ta metoda je zvolena velice citlivě, že zachová ten ráz a technickou památku. Zároveň ta rekonstrukce dovolí, že ten most bude plně funkční, bude mít dlouhou životnost - minimálně 50 let," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy.

Jenže nastává nečekaný problém - a to sice avizovaný provizorní most, který má vést přes Vltavu po dobu rekonstrukce. Ten by totiž nově neměl být plnohodnotným mostem pro auta a MHD, ale mostem pro pěší.

"Pro tuto koalici je řidič a automobil nepřítel č. 1. Oni udělají vše pro to, aby řidičům znechutili cestu po Praze, aby jí znemožnili a toto je jasným důkazem. Není možné, aby tam byla jen cesta pro pěší. Bude to dopravní kolaps na Praze 7, 8 a v celé Praze. Tím, že nejsou dokončeny okruhy, tak si vůbec nedovedu představit, jak to bude v Praze vypadat," řekla Alexandra Udženija, předsedkyně zastupitelského klubu.

"Povodí nám nedovolí vybudovat provizorní most na delší dobu než 1 rok bez toho, aby splňoval hladinu povodně z roku 2002 + jeden metr. Tato hladina je velice vysoko a to činí ten most velice drahým - okolo 321 milionů korun, takže ta rekonstrukce vychází na nějakých 400 milionů korun. Ten provizorní most na dva roky by vyšel stejně draho jako plnohodnotná rekonstrukce mostu," řekl Adam Scheinherr.

Když se provizorní most nepostaví, v podstatě se zopakuje situace z počátku roku 2018, kdy přes Libeňský most mohli pouze pěší a cyklisté. Vedení města chce začít s rekonstrukcí Libeňského mostu v roce 2021. Jak situace kolem provizorního mostu dopadne, budeme dále sledovat.

Zdroj: 
prahatv.eu