Datum zveřejnění: 
18. 4. 2019

Technická správa komunikací (TSK) plánuje rekonstrukci Palackého mostu a k tomu potřebuje znát jeho detailní stav. Most se stavěl v roce 1876, za II. světové války byl poškozen a v 50. letech rozšířen. Sochy na jeho předprsních skončily na Vyšehradě. (Video včetně podvodních záběrů na FB: časopis Naše Praha).
Potápěči zkoumali dno Vltavy kolem pilířů mostu, kde je štěrkový zásyp, který má ochránit pilíře před rychlou vodou. Podle ředitele TSK Petra Smolky na mostě pracovalo během března a dubna několik potápěčských jednotek. "Most ale zkoumáme už od začátku roku. Společnost Inset umístila na mostě například tepelná čidla, určující, jak most při výkyvech teplot (až sto stupňů) pracuje. Zkoumání je nutné i proto, že z doby, kdy se v 50. letech most rozšiřoval, neexistuje řádná dokumentace," uvedl Smolka. Firma Inset bude ještě provádět vrty přes pilíře mostu. "Budou dlouhé na 30 metrů," uvedl Ludvík Hegrlík z firmy Inset. "Deset metrů je to k hladině Vltavy, dalších asi deset k základům, ale my se musíme dostat až na skálu. Palackého most je na rozdíl od mostů Legií a Hlávkova postaven na štěrkovém podkladu, zřejmě na dubových roštech." Definitivní výsledky diagnostiky zpracuje Kloknerův ústav ČVUT. Oprava by tak mohla začít v roce 2021 nebo 2022. Na květen a červen chystá TSK zátěžové zkoušky. Omezí to tramvajovou a automobilovou dopravu. Termíny Naše Praha upřesní.       

Zdroj: 
Naše Praha 9