Datum zveřejnění: 
9. 4. 2019

Dopravní podnik (DPP) letos na podzim zahájí demolici tramvajové vozovny v Hloubětíně. Špatný stav její střechy a konstrukce potvrdila analýza Kloknerova ústavu ČVUT. "Výsledky analýzy ukazují, že stavbu nemá cenu zachraňovat. Deformace střechy jsou až do velikosti 150 milimetrů. Vozovna a její střecha nejsou bezpečné," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Paradoxně jde o nejmladší pražskou vozovnu. Střechu budovy z roku 1951 tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Po demolici začne výstavba nové vozovny (na vizualizaci), která by měla být hotova v roce 2022. Do jejího dokončení budou tramvaje umístěny na nově vybudovaných odstavných kolejích v ústředních dílnách DPP v Hostivaři. Náklady na stavbu nové vozovny byly v roce 2017 odhadovány na 1,6 miliardy korun. "Vzhledem k inflaci a k tomu, že stavební práce zdražují, budou nejspíš náklady ještě vyšší," řekl Scheinherr s tím, že Praha by chtěla na stavbu čerpat dotaci z fondů Evropské unie až do výše 85 procent nákladů. DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Provoz hloubětínské vozovny byl přerušen loni v lednu.       

Zdroj: 
Mladá fronta Dnes