Datum zveřejnění: 
22. 3. 2019

O finanční injekci informoval zpravodajský servis ČVUT. Právě z Českého vysokého učení technického vzešla část týmu SmartGuide, další část tvoří absolventi Harvard University a bývalí zaměstnanci prestižní poradenské společnosti McKinsey.

Cílem aplikace je udělat osobního průvodce z každého chytrého telefonu. Aplikace uživatele za pomocí geolokace a audia provede po atraktivních turistických lokalitách a sděluje jim informace, tak jako to dělají klasičtí lidští průvodci. K tomu jsou některé lokace opatřeny i prvky rozšířené reality, takže se třeba na pražském Staroměstském náměstí vyjeví návštěvníkům na displeji telefonu digitální kat, který vypráví o popravě 27 pánů.

Aplikace zaujala natolik, že ji odborníci zvolili Travel startupem roku 2018, a dnes ji využívá i řada cestovních kanceláří nebo turistických atrakcí. Funguje například v Praze, Mariánských Lázních, Terezíně, ale také v zahraničí - na pomoc si ji můžete vzít například při prohlídce zmíněné Harvardovy univerzity.

„SmartGuide získal v polovině března investici 15 milionů od společnosti Grouport a mezinárodních investorů. Startupu pomáhájí také zkušení mentoři ze Sillicon Valley přes program CzechInvestu a zázemí inkubátoru ČVUT InQbay díky přístupu k nejnovějším technologiím a talentu,” sdělila Monika Dobiášová z rektorátu ČVUT.

A ambiciózní firma si neklade malé cíle: „Plánujeme expandovat do více než 300 destinací, provést statisíce cestovatelů a nabídnout novou službu zákazníkům dopravců, cestovních kanceláři a dalších partnerů,” uvedl CEO Jan Doležal.

Zdroj: 
startupjobs.cz