Datum zveřejnění: 
21. 3. 2019

Čeští vývojáři se znovu přiblížili svému snu učinit z každého chytrého mobilního telefonu osobního interaktivního průvodce. V březnu jim na expanzi jejich start-upu SmartGuide přispěli investoři celkem patnácti miliony korun.
Prvního investičního kola se zúčastnila česká společnost Grouport a menší mezinárodní investoři.
Dosud do projektu vstoupil jen jediný andělský investor, společnost Danube Angels.
"Peníze nám pomohou proniknout do více než tří set destinací, provést statisíce cestovatelů a nabídnout novou službu zákazníkům dopravců, cestovních kanceláří a dalších partnerů," vypočítává nové možnosti šéf vývojářského týmu Jan Doležal.
Mobilní aplikace, která využívá informace o geografické poloze, turisty provádí prostřednictvím hlasu a zároveň je dokáže přenést do rozšířené reality. Na Staroměstském náměstí v Praze tak může cestovatel potkat třeba digitálního kata, který mu popíše, jak tam před čtyřmi stoletími probíhala poprava 27 pánů – vůdců stavovského povstání.
Podle Martina Kotka, prezidenta Asociace virtuální a rozšířené reality je SmartGuide pionýrem. "Aplikací s rozšířenou realitou je zatím opravdu málo a hlavním konkurentem je proto gigant Google. S ním ale může česká aplikace v budoucnu i spolupracovat," míní Kotek. Důležité však podle něho bude, aby SmartGuide včas zachytil trend, kdy mobilní průvodce budou postupně nahrazovat brýle pro rozšířenou realitu.
SmartGuide, který loni vyhrál cenu Travel Startup roku, dnes používá řada kanceláří cestovního ruchu a turistických atrakcí. Aplikace funguje v Praze, Mariánských Lázních nebo například v Terezíně. Tým SmartGuide sestává z absolventů ČVUT a Harvardu a bývalých zaměstnanců poradenské společnosti McKinsey.       

Autor: 
Ondřej SOUČEK
Zdroj: 
E15