Datum zveřejnění: 
20. 3. 2019

Praha by měla prověřit, rozpracovat a vyčíslit navržená opatření v okolí Barrandovského mostu, která bude nutné udělat v souvislosti s výstavbou Radlické radiály. Primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) k tomu dnes vyzval magistrátní dopravní výbor. Změny navrhli ve své studii odborníci z ČVUT. Mezi opatřeními je třeba přebudování nájezdových ramp či proměny křižovatek. Radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a napojovat se na vnitřní okruh v oblasti Barrandovského mostu.

Navržená opatření mají snížit dopad výstavby radiály, která na most přivede další automobily, a tak by mohl být zahlcen. Už nyní se na Barrandovském mostě často tvoří kolony.

První opatření jsou takzvaná měkká. "To jsou věci, které lze realizovat v krátkém čase," řekl Petr Kumpošt z ČVUT. Mezi nimi je například snížení nejvyšší povolené rychlosti ve směru k Jižní spojce ze současných 70 na 50 kilometrů v hodině. K tomu by se podle Kumpošta přistoupilo jen ve vybraných časech, ne po celý den.

Dalším měkkým opatřením je úprava značení a vedení jízdních pruhů od Zlíchovského tunelu k Barrandovskému mostu. Třetím je pak zvýšení počtu pruhů na rampě z ulice K Barrandovu.

Druhou skupinu tvoří takzvaná tvrdá opatření. Předpokládají stavební úpravy na křižovatce u sjezdu z mostu na Modřanskou ulici nebo dočasné uzavření rampy ze Strakonické ulice. Odborníci také navrhli výstavbu nového mostu na jih od Barrandovského a novou mimoúrovňovou křižovatku na východním břehu Vltavy. Stavební úpravy jsou navrženy i ve Zlíchovském tunelu.

Jednání výboru se zúčastnili také zástupci spolku Iniciativa za zlepšení Radlické radiály. Michal Procházka řekl, že některá navržená opatření jsou v rozporu s územním plánem. Milan Kostohryz zase uvedl, že odborníci, politici či úředníci dosud neřešili směr od Jižní spojky do tunelu Blanka. Navíc se podle něj veřejně nediskutuje, zda radiály vůbec stavět, neboť nežádoucím způsobem zahušťují dopravu v Praze.

Na zhruba 5,5 kilometru dlouhé radiále je naplánováno pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí.

Zdroj: 
stavebniserver.com