Datum zveřejnění: 
14. 3. 2019

Technická správa komunikací (TSK) uskuteční o víkendu na Hlávkově mostě zátěžové testy. Při nich bude omezen průjezd aut a zcela přerušen provoz tramvají. Zkouška je součástí celkové diagnostiky mostu, který je dlouhodobě ve špatném stavu.
"Doprava bude vedena po starém mostě. Řidiči ve směru od centra budou přejíždět přes tramvajový pás do protisměru. Bude zde jeden a jeden jízdní pruh v každém směru," uvedla k omezením mluvčí TSK Barbora Lišková. Provoz tramvají mezi Těšnovem a Vltavskou bude zcela přerušen. Omezení začnou platit v sobotu ráno a od 9.00 začne na most postupně najíždět šest nákladních vozů, jejichž pomocí budou zatěžkávací zkoušky provedeny. Odborníci nyní zkoumají piloty a materiály, z kterých je most postaven. V uplynulých měsících se uskutečnily dynamické testy a zároveň probíhá stavebně-historický průzkum. Kloknerův ústav ČVUT nyní zkoumá také části mostu, které jsou pod vodou. "Pod základy jsou dřevěné piloty z tvrdého dřeva a na nich je betonová konstrukce. Je to historicky velmi používaný prvek. Zjistili jsme, že piloty jsou v pořádku," řekl ředitel ústavu Jiří Kolísko.
Kolem základů jednoho z pilířů odborníci vytvořili šachtu, očistili konstrukci a začali odebírat vzorky materiálů i vody. "Betonářská práce v tehdejší době nebyla úplně dokonalá, ale případné drobné poruchy je možné opravit, technologie na to jsou," řekl Kolísko. U dalších pilířů už nebudou dělat podobné šachty, ale provedou hloubkové vývrty. Diagnostika mostu začala loni v létě.
Podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha sobě) by mohla Praha začít most rekonstruovat v roce 2020 nebo 2021. "Projekt už byl zčásti hotov, ale památkáři s ním nesouhlasili, proto se přistoupilo k této odborné diagnostice," uvedl Scheinherr. Cena oprav zatím není jasná, bude záležet na projektu. Původní konstrukce Hlávkova mostu je z roku 1914 a v 60. letech k ní byla přistavěna nová.      

Zdroj: 
Mladá fronta Dnes