Datum zveřejnění: 
14. 3. 2019

Připravte se na víkendové omezení dopravy v Praze. Kvůli zatěžovacím zkouškám v režii Technické správy komunikací (TSK) Hlávkova mostu dojde k výluce tramvajového provozu. Pro auta bude uzavřen jízdní pás ve směru z centra do Holešovic. V jakém stavu vlastně památkově chráněná stavba přes ostrov Štvanice je?

„Doprava bude vedena po starém mostě. Řidiči ve směru od centra budou přejíždět přes tramvajový pás do protisměru. Bude zde jeden a jeden jízdní pruh v každém směru. Uděláme vše pro to, abychom práce dokončili co nejdříve tak, aby řidiči v nedělní podvečer mohli opět jezdit v obvyklém režimu 2+2. Vše ovšem záleží na průběhu prací i na počasí, “ upřesnila dopravní komplikace Barbora Lišková, mluvčí TSK.

Pracovníci magistrátní firmy budou mít velice nabitý program, což podle ředitele Petra Smolky dáno hlavně tím, aby dopady na motoristy i cestující veřejnou dopravou byly co nejmenší. Například nebylo nutné uzavřít žádný ze sjezdů nebo nájezdů na most.

TSK naváže na dynamické zkoušky celého soumostí, které proběhly na konci ledna. „Provedeme statické zátěžové zkoušky novějších mostů SO201 a SO202 a mostu SO203 (V-011). Na mostě SO203 (V-011) navíc proběhne ještě dynamická zátěžová zkouška,“ popisuje mluvčí Lišková. Diagnostika má ověřit stav více než sto let staré a chráněné památky a připravit rekonstrukci mostu.

Výluka linky číslo 14

Na Hlávkově mostě o víkendu však neprojedou tramvaje, což se týká linky číslo 14, která bude mezi Vltavskou a Masarykovým nádraží odkloněna po dobu zkoušek přes Strossmayerovo náměstí, Dlouhou třídu a Náměstí Republiky.

A jak budou zatěžové zkoušky vypadat? TSK si je vyzkoušela už v rámci testů na mostě v Bubenské ulici, který na Hlávkův most navazuje. Uvolněné části mostu tedy znovu bude přejíždět určitý počet (od jednoho až po všech šest najednou) plně naložených nákladních vozidel.

Libeňský most je v horším stavu

Odborníci z Kloknerova ústavu ČVUT už pomocí průzkumných vrtů provedli sondáž mostního pilíře. „Pod jeho betonovými základy se nacházejí původní dřevěné piloty z roku 1908, u nichž jsme konstatovali, že jsou v pořádku,“ uvedl pro Blesk.cz ředitel Kloknerova ústavu Jiří Kolísko.

Nevypadá to, že Hlávkův most je v tak havarijním stavu jako ten Libeňský, který musel být během loňského roku zavřený a spolu s pádem Trojské lávky vlastně odstartoval debatu o mostních konstrukcích v Praze. Nové vedení metropole se teď snaží najít řešení, co se s potenciálně nebezpečnými mosty dá dělat dál.

„Jedná se o velmi frekventovanou tepnu, kudy jezdí zhruba sedmdesát tisíc automobilů denně. Bezpečnost tohoto mostu je tudíž kardinální,“ řekl ředitel Kolísko o Hlávkově mostě. Oprava by však mohla být proveditelná, otázka je, kdy začne. TSK mluví o roce 2020.
 

Autor: 
Michael Bereň
Zdroj: 
denik.cz