Datum zveřejnění: 
13. 3. 2019

Daniela PÍSAŘOVICOVÁ, moderátorka
Pražský Hlávkův most zatíží o víkendu 6 kamionů. Odborníci budou pokračovat v diagnostice konstrukce před její plánovanou opravou. Teď se zkoumají i materiály, ze kterých je most postavený, byly odebrány přímo ze základů.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Z vyhloubené jámy se pravidelně odčerpává voda. Bez toho by se technici dovnitř nedostali. Z pilíře mostu získali ke zkoumání téměř 9 m betonu.

Ludvík NEGRILÍK, ředitel, Inset
Tady vidíme vrt, který byl nedávno proveden proto, aby z něho byly odebrány vzorky do laboratoře.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Šestimetrovou sondu trvalo vykopat 4 týdny. Její dno se nachází metr pod hladinou Vltavy.

Milan HRABÁNEK, vedoucí diagnostiky, Kloknerův ústav ČVUT
Tady se koukněte, že je tady vidět i původní dřevěné bednění.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
110 let staré dřevěné piloty sloužily k tomu, aby se mohly vybudovat základy. Před rozpadem je ochránila voda.

Milan HRABÁNEK, vedoucí diagnostiky, Kloknerův ústav ČVUT
Můžu si dovolit nějaký srovnání třeba s Libeňským mostem, protože tam jsem taky vrtal základ pilíře, tento beton se zdá o trochu lepší.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Teď ho čeká chemický rozbor nebo zkoušky pevnosti a pružnosti. Základy se pravděpodobně budou zpevňovat.

Jiří KOLÍSKO, ředitel Kloknerova ústavu ČVUT
Relativně velká mezerovitost, což samo o sobě napovídá, že tenkrát měli trošku jakoby problém se zpracováním toho betonu, ta technologická pravidla nebyla tak přísná.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Některá poškození odhalila i ocelové výztuže mostu. Bude proto nutné opravit i povrchy a vymění se také zábradlí. Závěry celkové diagnostiky by měly být hotové do léta. S rekonstrukcí se začne nejpozději do dvou let. Barbora Měkotová, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1