Datum zveřejnění: 
4. 3. 2019

Co by mohla přinést konverzační umělá inteligence českým zákazníkům v roce 2019? Asociace dala dohromady názory čtyř odborníků na konverzační AI, chatboty a virtuální asistenty v roce 2019.

Zkušenosti a názory přibližuje Jan Pichl, doktorand ČVUT a Alquist team leader, Tomáš Lysek, developer chatbota ARTIN, Pavel Pinkas, key account manager Feedyou Agency zaměřený na chatboty v českém jazyce a konečně Marek Dědič, architekt Asociace za lepší ICT řešení.

Souvisejícím fenoménem je zvyšování inteligence podnikových systémů - požadavky na snazší použití aplikací a chytřejší systémy se i v rámci Asociace objevují stále častěji.

Cestou je kromě jiného i softwarový robot, chatbot či konverzační rozhraní, jež v roce 2019 začínají uspokojivě fungovat i v českém jazyce.

Jaký virtuální asistent bude v Evropě asi nejrozšířenější

Největší naděje vkládají diskutující do Google Assistenta, o druhou příčku se společně dělí Apple Siri a Amazon Alexa. Co se češtiny týká, Google v roce 2019 připravuje Google Assistenta v češtině, ale dobu, kdy bude chatbot běžně použitelný v jakékoliv situaci - tu odborníci kladou do středně vzdálené budoucnosti vícero let.

Kde bude chatbot v roce 2019 nejužitečnější

Největší prostor k rozšíření vidí v úzce zaměřených a často se opakujících úkolech. Z hlediska oborů jsou to rezervační systémy, výběr produktů, zákaznická podpora, HR a chytré domácnosti.

Tímto způsobem je možné vyřešit velkou část komunikace a k operátorovi se dostane pouze to, co chatbot nezvládne. Aktuálně nejúspěšnější nasazení chatbotů je ve vnitrofiremním prostředí, kde je mnohem snazší vysvětlit možnosti a hlavně limity konverzačního rozhraní.

Zdroj: 
itpoint.cz