Datum zveřejnění: 
19. 2. 2019

Zprovoznění Radlické radiály způsobí výrazné dopravní komplikace v napojení plánované silnice na Městský okruh a Barrandovský most. Vyplývá to ze studie zpracované ČVUT, kterou si objednalo minulé vedení magistrátu.
Studie navrhuje rozšířit napojení radiály na okruh z jednoho pruhu na dva, stavebně upravit Barrandovský most a postavit nový most přes řeku, který by vytvořil nové spojení Jižní spojky se Strakonickou v oblasti Velké Chuchle.
Podle studie je Barrandovský most již nyní přetížen a přivedení dalších aut zhorší kolony v Dobříšské ve směru na Barrandovský most a na nové radiále. Kvůli zahlcení by musel být zřejmě uzavírán jeden či oba plánované tunely radiály. To bude znamenat, že se auta uzavřeným tunelům vyhnou a budou jezdit opět přes obytnou zástavbu, odkud je má nová radiála odklonit. K tomu podle Iniciativy za zlepšení Radlické radiály svádí i navržené řešení některých křižovatek.

Potvrzený předpoklad

Odborníci doporučili také výstavbu nových ramp Barrandovského mostu a upravit napojení Radlické radiály. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) je nyní pro město nejdůležitější začít s opravou Barrandovského mostu. "Studie potvrdila náš předpoklad, že ve stávající podobě by stavba radiály přinesla jen nové problémy," uvedl.
"Nemá smysl, aby město utratilo 14 miliard korun za stavbu v podobě, která může způsobit kolaps dopravy na Městském okruhu. Považujeme proto za nezbytné, aby se projekt radiály přepracoval," dodal Milan Kostohryz z Iniciativy za zlepšení Radlické radiály. Řekl také, že nynější návrh vychází ze stavu dopravy v 90. letech. Pro přepracování se vyjádřil i starosta Prahy 5 Daniel Mazur (Piráti).
Investorem stavby je magistrát, nyní probíhá územní řízení. Zhruba 5,5 kilometru dlouhá radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje kvůli zvýšení hustoty dopravy řada místních obyvatel a spolků.      

Zdroj: 
Mladá fronta Dnes