Datum zveřejnění: 
4. 2. 2019

Tomáš DRAHOŇOVSKÝ, moderátor
Do jaké míry, pane docente Hrdoušku, to je problém zrušit most v centru města a nahradit ho nějakým jiným řešením? Je to klíčový dopravní uzel.

Vladislav HRDOUŠEK, katedra betonových a zděných konstrukcí, Fakulta stavební ČVUT v Praze
K tomu je potřeba zpracovat celkovou koncepci, jaký to bude mít dopad. Tak nedovedu si představit zrušit Barrandovský most. Nebo ho zavřít, když nemáme silniční okruh kolem Prahy. A i kdyby byl silniční okruh kolem Prahy, tak bude mnoho osobních vozidel, které pojedou tou nejkratší cestou, což se ukazuje na severojižní magistrále. To není jednoduché. Je zapotřebí být velice opatrní.

Tomáš DRAHOŇOVSKÝ, moderátor
Něco jako převedení právě této části magistrály pod Národní muzeum, převedení do tunelu? Do jaké míry je to vůbec myslitelné? Je na to vůbec doba takových velkých projektů, jak byl tunel Blanka? Uvidíme podle vás něco podobného v příštích letech?

Vladislav HRDOUŠEK, katedra betonových a zděných konstrukcí, Fakulta stavební ČVUT v Praze
Tunel Blanka, to byl obrovský do toho prostředí. Tunel Blanka podle
mě nemá konkurenci. Je vidět, že to byla dobrá investice. Protože se zklidnila doprava povrchová. A všechno se odbývá podzemí.

Tomáš DRAHOŇOVSKÝ, moderátor
Jeden z diváků Jiří Kapler, ptá se ještě na závěr: Připadá mi, že čím více cen za architekturu nějaká stavba získá a nemusí to být nutně most, tím komplikovanější potom bývá její provoz a údržba. Trojský most, budova Národní technické knihovny, teď aktuálně také se o ní hovoří. Není na čase začít za veřejné peníze stavět věci, které nebudou vyhrávat ceny, ale které vydrží?

Vladislav HRDOUŠEK, katedra betonových a zděných konstrukcí, Fakulta stavební ČVUT v Praze
Já bych začal od konce. Protože na převážnou většinu staveb se nesoutěží. Tedy architektonicky. Architektonické soutěže jsou na výjimečná díla. Já bych tady trochu řekl, že když je to na most, tak by to měla být architektonická a konstrukční soutěž. Protože u toho mostu je důležitý ten statik, jaké pojetí bude mít Most. A ten by měl rozhodnout o tom, jak to bude. A pak ty, řeknu fajnovosti, to by měl dělat architekt. Protože má pravdu ten tazatel, že když tam udělám hodně takových zvláštností, tak samozřejmě to něco stojí.

Tomáš DRAHOŇOVSKÝ, moderátor
Díky moc, pane docente, že jste byl s námi dnes velkou část Devadesátky. Přední odborník na mostní konstrukce, nejen na ně, Vladislav Hrdoušek, z Českého vysokého učení technického. Díky moc, mějte se hezky. Na shledanou.

Vladislav HRDOUŠEK, katedra betonových a zděných konstrukcí, Fakulta stavební ČVUT v Praze
Tady děkuju a dobrý večer.      

Zdroj: 
ČT 24