Datum zveřejnění: 
2. 2. 2019

Martin TYBUREC, redaktor
Technik na oblouk Hlávkova mostu připevňuje držák pro jeden z dvaceti snímačů kmitání.

Martin KREJCAR, specialista diagnostiky stavebních konstrukcí, technický poradce ředitele, INSET
Měříme deformaci té konstrukce, dostáváme vlastně prostorovou odezvu té konstrukce.

Martin TYBUREC, redaktor
Tu během zkoušek rozvibruje zařízení, které bude v noci pracovat nahoře na mostě.

Martin KREJCAR, specialista diagnostiky stavebních konstrukcí, technický poradce ředitele, INSET
Přibližně do těchto míst na chodníku položíme budič kmitů, což je vlastně hydraulický válec, který posouvá závažími a pohyb těch závaží vytváří vlastně dynamické buzení.

Jiří KOLÍSKO, ředitel Kloknerova ústavu ČVUT
Úlohou je zjistit, jakou tu dopravu je ten most schopen převádět. No a pakliže se ukáže, že je potřeba nějaký zásah, tak nelze vyloučit, že třeba část té mostní konstrukce bude potřeba buďto zbourat nebo zesílit.

Martin TYBUREC, redaktor
Martin Tyburec, Česká televize.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Nejstarší betonový most bez kamenného obložení. Přes Vltavu vede už 308 let. V 60. letech minulého století se přistavěl a rozšířil. Vznikla železobetonová konstrukce. Jenže už pár let je jasné, že jeho stav není dobrý. Před dvěma lety se proto začala jeho konstrukce testovat. Nejdřív betonové desky, které oba přilehlé mosty spojují, a to plně naloženým kamionem a tramvají. O rok později specialisté z ČVUT začali zkoumat povrch mostu.

Barbora LIŠKOVÁ, mluvčí TSK
Budeme schopni zhruba po roce 2020 začít s kompletní rekonstrukcí.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Mluví se o tom, že v horším stavu je od povodní v roce 2002. Jeho oprava je nutná. Jedná se o frekventovaný úsek pražské magistrály. Historii tu připomíná kodrcavá jízda po kočičích hlavách. Právě těmi se podle odborníků ale do konstrukce dostává posypová sůl.

Lukáš VRÁBLÍK, katedra betonových a zděných konstrukcí, ČVUT /prosinec 2017/
Určitě by bylo dobré v rámci té plánované rekonstrukce zamyslet se o jeho náhradu za standardní, třeba asfaltové vozovkové souvrství, protože by došlo k lepší ochraně té nosné konstrukce.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Aby mohla oprava začít, musel se postavit pod mostem kolektor. Trvalo to dva roky.

Petr HLUBUČEK, náměstek primátora /Spojené síly pro Prahu//prosinec 2018/
Můžeme v nejbližší době všechny sítě, které vedou po Hlávkově mostu, přemístit právě do tohoto kolektoru.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Ve velmi špatném stavu je v Praze přes 40 mostů. Patří sem třeba i Karlův, kvůli jednomu z oblouků. V této šesté kategorii ze sedmi je i Libeňský most, který je zavřený od loňského roku. Podle pražského primátora se začne opravovat nejdříve v roce 2023. Barbora Měkotová, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1