Datum zveřejnění: 
23. 1. 2019

Libeňský most, který je v havarijním stavu, se dočká oprav. Konkrétní postup prací určí studie, kterou do konce března vypracuje Kloknerův ústav ČVUT. Město zahájí nejprve rekonstrukci částí mostu, ke kterým není komplikované získat stavební povolení a kvůli nimž nebude nutné jej uzavřít. "Zaměřujeme se na opravu částí pro pěší, bočních zdí, kandelábrů a na přeložku sítí," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.
Dopravy na mostě by se neměly dotknout ani budoucí práce na pilířích a základech. "To se nedotkne dopravy a může se to udělat při provozu, ale k tomu bude složitější získat stavební povolení. Takže to nebude letos," řekl Scheinherr.
Dopravní infrastruktura by v Praze potřebovala investice za více než 30 miliard korun. Největší deficit má město ve stavu mostů. V letošním roce vydá z rozpočtu na investice v dopravě asi čtyři miliardy korun, do roku 2022 by měl být dluh snížen na polovinu. "Chceme se zaměřit na nejpalčivější články dopravy a tím ji napravit," řekl Scheinherr. Největším problémem je právě stav pražských mostů. "Máme před sebou rekonstrukci Libeňského mostu, Hlávkova, mostu Legií, Palackého a rekonstrukce Barrandovského mostu. A to mluvíme jen o mostech přes Vltavu, ale máme 760 mostů a další budou muset být opraveny. I Mánesův, který byl opraven před deseti lety, ale bylo tam nešťastně uděláno odvodnění," dodal Adam Scheinherr.

Karlův most Magistrát nechá letos vypracovat projekt opravy Karlova mostu. Město zároveň hledá lom, z kterého by získal kámen vhodný na opravy. * Na kolik práce vyjdou a kdy začnou, zatím není jasné. Most má ve špatném stavu například 14. oblouk, který je nad Kampou. Místo je ohrazeno. Zničené kameny budou z pláště vybrány a nahrazeny novými. Ty, které půjdou použít, budou opraveny a vráceny na své místo.      

Zdroj: 
Metro