Datum zveřejnění: 
26. 11. 2018

Bohumil KLEPETKO, moderátor
V Praze skončila týdenní uzavírka mostu Legií. Spojnici Národní třídy a Újezdu procházela diagnostikou a zátěžovými testy a to, že byl most přes Vltavu mimo provoz, se využilo i k opravě tramvajové trati.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Od brzkého rána jezdí po mostu Legií zase tramvaje i auta. Zákazové značky technici odstranili zhruba hodinu po půlnoci. Zavřený byl kvůli zatěžovacím zkouškám. Na most najelo současně 6 nákladních aut o celkové váze 180 tun. Sondy přitom zaznamenávaly pohyby mostu a to, jak konstrukce na zatížení reaguje. Diagnostika začala už červenci.

Václav HVÍZDAL, ředitel společnosti Pontex
Jaký je materiál nad násypu, vlastně nad tou rubovou částí té nosné konstrukce, to nevíme, a k tomu se budou dělat kopané sondy ze shora toho mostu, abychom věděli přesnou skladbu, co v tom mostě je.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Zjištěná data teď začne vyhodnocovat laboratoř Kloknerova ústavu při ČVUT.

Barbora LIŠKOVÁ, mluvčí TSK
Výsledky z celé diagnostiky budou zhruba v polovině příštího roku. To bude ta kompletní zpráva. Průběžné výsledky budou do několika měsíců.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
K testům využili technici týdenní výluku tramvají. Opravovalo se středové křížení tratí.

Josef HRUBÝ, obyvatel Prahy
Devítkou nemůžu jet, tak jdu pěšky.

Barbora MĚKOTOVÁ, redaktorka
Ve špatném stavu jsou i další pražské mosty. Nově zvolená pražská koalice slibuje na jejich údržby a opravu uvolnit více peněz. Rekonstrukce mostu Legií z roku 1901 by měla začít nejdříve v roce 2020. Redakce a Barbora Měkotová, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1