Datum zveřejnění: 
25. 11. 2018

Školy sice vyměňují okna a zateplují fasády, ale na větrání nikdo nemyslí. Na problém upozorňuje v magazínu Rodina DNES Vladimír Zmrhal z Ústavu techniky prostředí na Fakultě strojní ČVUT v Praze.

Děti ve škole nemají dost čerstvého vzduchu

Předpis ministerstva zdravotnictví obsahuje 2 protichůdná ustanovení: „Jedno říká, že přirozené větrání musí být v případě těsných oken zajištěno mikroventilací nebo větracími štěrbinami. Druhé stanovuje, že do učebny má být přiváděno 20 až 30 m3/h čerstvého vzduchu na žáka. Přitom mikroventilací ani štěrbinami nelze takových průtoků vzduchu dosáhnout,“ vysvětluje pro magazín Rodina DNES zapeklitou situaci Vladimír Zmrhal.

„Asi nejvážnějším problémem zejména starších rekonstruovaných škol je radon, který může vnikat do budov z podloží a v případě těsné budovy zůstává ve třídách, což je velký problém,“ říká dále Zmrhal.

„Větrání otevíráním oken, tzv. provětrávání, má omezený účinek a je závislé na učiteli. To znamená, že přenášíme povinnost větrat na učitele. Což podle mě není správně. Učitel je tady od toho, aby učil, ne aby větral,“ zamýšlí se Zmrhal a uvádí příklad: tak jako dnes už nemusí učitel během vyučování přikládat polínka do kamen, neměl by se starat ani o větrání.

Zdroj: 
tzb-info.cz