Datum zveřejnění: 
26. 9. 2018

Praha podepsala se Škoda Auto a ČVUT memorandum o spolupráci v oblasti zavádění inovativních řešení v automobilovém průmyslu. Především v oblasti autonomní dopravy, elektromobility a digitalizace. 
Již v červnu letošního roku požádala Praha společně se společností 
Škoda Auto, a. s. a Českým vysokým učením technickým o zapojení do mezinárodního projektu MOBILUS, v rámci kterého jsou rozvíjeny projekty v oblasti autonomní dopravy a parkování či datových analýz za účelem získávání informací pro plánování tras. 
Včera podepsané memorandum nastavuje spolupráci v návaznosti na memorandum o budoucnosti českého automobilového průmyslu uzavřené mezi vládou České republiky a Sdružením automobilového průmyslu z října 2017. 
NEPŘEHLÉDNĚTE V Praze a okolí bude možné nahrát jízdní kupon na bezkontaktní platební kartu a další novinky! 
"Spolupráce mezi městem, soukromým sektorem a vědeckou obcí je nezbytná pro úspěšné zavádění inovativních řešení a umožňuje nám lépe reagovat na přelomové trendy například oblasti elektromobility. Hlavní město Praha chce podpořit rozvoj ekonomiky založené na vývoji, inovacích a nových technologiích a spolupráce se Škoda Auto a Fakultou dopravní ČVUT je z tohoto hlediska zcela zásadní," uvedla pražská primátorka Adriana Krnáčová. 
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier k podpisu memoranda o spolupráci dodal: "Podpisem memoranda podnikáme další důležitý krok na cestě od výrobce automobilů k Simply Clever Company pro nejlepší řešení mobility. To je naše cílová fotografie, kterou jsme si definovali v rámci naší Strategie 2025." 
Již na začátku kooperace realizují tři zúčastnění partneři konkrétní projekty. V centru pozornosti jsou například modely carsharingu s budoucími elektromobily Škoda nebo vytvoření flotily sdílených elektrických skútrů. Další záměry se týkají oblastí chytrého parkování ("Smart Parking"). 
Řidiči dostanou možnost najít rychle a spolehlivě cestu k volnému parkovacímu místu a ušetří si tak zbytečné kilometry při hledání parkování. Navíc se aktuální a budoucí služby mobility Škoda Auto propojí s kartou pro pražskou hromadnou dopravu Lítačka. V budoucnu tak bude karta nabízet uživatelům také účet pro sdílení automobilů (Carsharing Account). 
Nedávno Operátor ICT a hlavní město Praha uvedli aplikaci Moje Praha, ve které jsou integrovány údaje o poloze vozů carsharignu HoppyGo. Jde o službu většinově spadající pod ŠKODA AUTO DigiLab. Aplikace obsahuje tzv. atlas carsharingu, který se neustále rozšiřuje: Aplikace ukazuje polohu všech aut, která sdílejí různí provozovatelé. 
This is a modal window. 
Deklarace podpory reflektuje koncepci Smart Prague 2030, která si jako jednu z klíčových priorit definovala oblast mobility budoucnosti, a ve které si město vytyčilo za cíl učinit dopravu v Praze čistou, sdílenou, inteligentní a samořídící. 
"Vzájemná spolupráce je zcela v souladu s Koncepcí Smart Prague do roku 2030, která si stanovila učinit z Prahy významnou metropoli zajišťující svým obyvatelům, návštěvníkům i turistům komfortní dopravu, a právě spolupráce se Škoda Auto a ČVUT nám napomůže stanovené cíle naplnit," uvedl Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti Operátor ICT, a.s., která má na starost rozvoj projektů inovativních řešení v hlavním městě. 
Spolupráce mezi Prahou, Škoda Auto a ČVUT si klade rovněž za cíl snížení emisí pocházejících z dopravy, zlepšení mobility občanů a komfortu cestování v hlavním městě či zvýšení spolehlivosti a efektivity dopravy v Praze. "Jsme připraveni poskytnout maximální součinnost na globálních projektech Škoda Auto, například při zavádění autonomní mobility do praxe," dodala primátorka Prahy Adriana Krnáčová. 
Jednou z oblastí, na kterou se chce hlavní město soustředit, je podpora elektromobility v Praze. Stávající síť nabíjecích stanic v Praze není pro očekávaný rozvoj elektromobility dostatečná. V tomto směru má Praha oproti jiným evropským metropolím co dohánět. 
Proto se bude soustřeďovat na vybudování infrastruktury dobíjecích stanic. Do konce roku 2019 bude v ulicích Prahy vybudováno celkem 50 rychlonabíjecích stanic a 9 středně rychlých nabíjecích bodů. 
"Naše strategie spočívá v tom, že po vyhodnocení pilotních projektů bychom se měli zaměřit na plošné zavádění čisté mobility s přispěním zdrojů z evropských strukturálních fondů, komunitárních programů Evropské komise nebo využitím dalších finančních nástrojů," uvedl generální ředitel Operátora ICT, a.s. Michal Fišer.      

Zdroj: 
hybrid.cz