Datum zveřejnění: 
12. 9. 2018

Michal KUBAL, moderátor
Technici zkoumají stav druhého pražského mostu přes Vltavu. Po Libeňském je ve špatném stavu i most přes Štvanici, tedy Hlávkův. Podle výsledků kontroly se rozhodne o tom, jak moc se bude muset přestavět. Radnice počítá s náklady ve výši zhruba půl miliardy korun.

redaktor
Ta vysokozdvižná plošina funguje trochu jako stroj času. Spodek mostu vypadá v podstatě stejně jako před první světovou válkou. Zato nahoře se po archaických dlažebních kostkách valí hustá doprava 21. století. A technický stav už dávno neodpovídá. Tohle je nejstarší český betonový most bez kamenného obložení. Pochází z roku 1911, ale tak jednoduché to není. Toto je původní oddělená část. K ní potom přistavěli druhou v roce 1960 při jediné větší rekonstrukci. Stav a způsob opravy teď mají posoudit odborníci z ČVUT. Poslední dva týdny na něj montují čidla, která snímají otřesy i teploty. I když občas používají mnohem míň sofistikovanou techniku.

Jiří KOLÍSKO, ředitel Kloknerova ústavu ČVUT
Těžko vám řeknu nějaký jednoznačný statement, když naše práce teprve začínají.

redaktor
Z mostu viditelně odpadávají kusy betonu a ven se tlačí zrezivělé armatury, a to hlavně v místech, kam viditelně zatéká. Podle šéfa techniků sice tady není stav vysloveně havarijní, město ale počítá s opravami tak jako tak.

Barbora LIŠKOVÁ, mluvčí, Technická správa komunikací hl. m. Prahy
Budeme schopni zhruba po roce 2020 začít s kompletní rekonstrukcí.

redaktor
Přesný termín bude záviset i na Libeňském mostě. Ten musí projít opravou ještě předtím. Je v horším stavu, a protože stojí vedle sebe, musí aspoň jeden zůstat v provozu. Podle odborníků je nakonec rozhodující to, jak moc se při stavbě toho kterého mostu šetřilo. Třeba tady na Libeňském mostě použili beton s poměrně malým obsahem cementu, takže z něj odpadávají celé kusy. Naopak na Hlávkově mostě je poměrně kvalitní.      

Zdroj: 
ČT 1