Datum zveřejnění: 
5. 9. 2018

Pražský magistrát podpoří začínající podnikatele celkem 480 miliony korun v rámci projektu Pražský voucher. Peníze jsou určeny hlavně malým a středním podnikům, další kolo příjmu žádostí odstartuje už v říjnu.

Praha představila projekt na tiskové konferenci, které se zúčastnila radní pro oblast školství a evropských fondů Irena Ropková. Na navazující odborné konferenci se v panelové diskusi na téma podpory malých a středních firem setkali rektor ČVUT Vojtěch Petráček, viceprezident Hospodářské komory Bořivoj Minář, šéf CzechTrade Radomil Doležal, výkonný předseda Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica, koučka EMCC Czech Republic Lenka Mrázová nebo Karel Havlíček z Asociace malých a středních podniků. iDNES.cz konferenci vysílal živě.

Předností Pražského voucheru je dostupnost, pravděpodobnost získání financí je vyšší než v jiných dotačních či grantových programech pro podnikatele. Dotace navíc pokrývá až 85 procent nákladů. Byrokracie spojená s žádostí je minimální – stačí elektronicky vyplnit několik krátkých formulářů.

Druhé kolo výzev na příjem žádostí odstartuje v říjnu, uveřejněny budou na prazskyvoucher.cz. „S největší pravděpodobností půjde o poslední vlnu výzev. Zájem žadatelů byl totiž v prvním kole až nečekaně veliký. Očekáváme, že zbývající finanční prostředky v druhém kole rozdáme. Podnikatelům doporučuji neotálet,“ řekl ředitel odboru projektového řízení magistrátu Jan Dobrovský.

Žádat o podporu mohou malé a střední podniky zaměstnávající méně než 250 lidí a s obratem nepřesahujícím 50 milionů eur ročně. Další podmínkou je sídlo v hlavním městě.

„Podpora jde do oblastí, které podnikatelé často opomíjejí. Rozhodujícími faktory rozvoje a úspěchu podniku jsou také inovační aktivity, propagace v moderním střihu, rozvoj vlastních zkušeností, získání zahraničního know-how a investorů či účast na zahraničních veletrzích. To vše nabízí Pražský voucher,“ popsala Irena Ropková.

Jednou z podporovaných oblastí je tvorba reklamy. „Je skvělé, že se dostalo podpory i na marketing a komunikaci. Všichni se shodují, že právě tohle je slabina řady podnikatelských projektů. Podpora profesionálních marketérů může malým a středním podnikům překonat hranici, ke které dnes jen vzhlížejí,“ říká výkonný předseda Asociace komunikačních agentur AKA Marek Hlavica.

Pražský voucher je spolufinancován z evropských fondů. Podpora má formu zpětně proplácených dotací a pohybuje se od 75 tisíc do dvou milionů korun na projekt v závislosti na rozpočtu projektu. Povinností žadatele je spolufinancování ve výši 15-25 procent u projektů do 500 tisíc korun a 50 procent u projektů nad 500 tisíc korun.

Zdroj: 
regiony.impuls.cz