Mariana KOPECKÁ, moderátorka
Celou noc pokračovaly záchranné a odklízecí práce v italském Janově, kde se včera zřítil dálniční most. Z výšky necelých 50 metrů spadlo na 30 nákladních a osobních aut. Potvrzených obětí na životech je zatím 26. Stále se ale pohřešuje 12 lidí. Italská vláda slibuje, že co možná nejdříve zjistí příčinu pádu mostu. Podle odborníků mohlo být na vině přetržení nosného lana, počasí nebo taky sesuv půdy.
Davide DI GIORGIO /Zdroj: FB/
Pane Bože! Bože! Bože!
osoba
Davide Di Giorgio natočil záběry, které šokovaly nejen Itálii, ale celý svět. Zhruba 200 metrový úsek dálnice se zřítil včera kolem půl dvanácté dopoledne. Z výšky zhruba 45 metrů spadla 30 osobních a nákladních aut. Na místo hned zamířily 2 stovky hasičů a záchranářů. Bylo jasné, že pod sutinami budou desítky těl.
svědek události
Letěl jsem asi 10 metrů, pak jsem narazil do zdi. Nic víc si nepamatuji.
osoba
Zřítil se i kamion s českým řidičem. Na jeho straně stála štěstěna a pád přežil. Pražská dopravní společnost SPED-ITsi všimla kabiny vozu na jednom záběru z místa tragédie.
Tomáš KUBÍČEK, jednatel společnosti SPED-IT
Hlásili, že, že vlastně ten most spadnul a a a společník se koukal vlastně na GPS a vlastně v 11:26 se zaseknul před tím mostem a vlastně tak jsme ho začli hledat po fotkách různě po videiích.
redaktorka
V tuhle chvíli je mimo ohrožení života. Má zlomený nos, zlomené 4 žebra a také propíchnutou plíci. A právě firma teď řeší jeho převoz do České republiky.
osoba
Morandiho most spojoval centrum Janova s jeho západním předměstím. Překlenoval řeku a obytnou i průmyslovou část města. I v noci na místě pracovala těžká technika, která pomáhá s odklízením mnoha tunových bloků železobetonu. Nejen celá Itálie chce teď znát odpovědi na otázky, proč most spadl a kdo nese zodpovědnost.
Giuseppe CONTE, italský premiér
Je to obrovská tragédie. Nedošlo k explozi nebo nehodě. Pracuje s teorií, že šlo o stavební selhání. Most byl sice udržovaný, s příslušnými úřady teď ale musíme zjistit, proč spadl, a jak bychom mohli podobným tragédiím zabránit.
redaktor
Teorií je hned několik. Například vliv počasí nebo koroze a následné přetržení jednoho ze závěsných lan.
Jiří KOLÍSKO, ředitel, Kloknerův ústav ČVUT v Praze
Při vhodných korozních podmínkách, mohlo zcela elegantně dojít po těch, po těch 40-50 letech existence, řada předpínacích drátů, předpínací výstuže, která v těch táhle byla. Mohla být zkorodovaná velmi intenzivně.
V Janově celou noc hledali zraněné
Datum zveřejnění:
15. 8. 2018
Zdroj:
ČT 24