Datum zveřejnění: 
6. 8. 2018

Veronika KABÁTOVÁ, moderátorka
V Mostě dnes začaly zátěžové zkoušky 200 metrů dlouhého unikátního lanového mostu. Osm nákladních aut o celkové hmotnosti 256 tun stálo postupně na 6 místech mostu. Stavba je součástí znovu obnovované silnice Most - Mariánské Radčice. Město spojí mimo jiné i s areálem u jezera a u přesunutého kostela.

Petr BOUŠKA, zástupce ředitele, Kloknerův ústav, ČVUT Praha
Na mostu se kontroluje průhyb nosné konstrukce, stlačení ložisek a sednutí spodní stavby. To jsou tři základní veličiny, které při statické zatěžovací zkoušce ověřujeme.

Veronika KABÁTOVÁ, moderátorka
Most je jednou z nejsložitějších staveb na rekultivovaném území po těžbě hnědého uhlí. Výjimečný je tím, že se staví na výsypce. Měří 200 metrů, vysoký je skoro 40 metrů. Železobetonovou konstrukci nese 20 lan. Jezdit se po něm začne v září.

František JIRÁSEK, vedoucí odboru veřejných zakázek, město Most
Vozovka je ve výšce zhruba 15 metrů nad terénem, most se stavěl zhruba 2 roky a stál přes 100 milionů korun.

Petr BOUŠKA, zástupce ředitele, Kloknerův ústav, ČVUT Praha
Podle předběžného vyhodnocení první zatěžovací zkoušky most vyhovuje českým normám.      

Zdroj: 
ČT 1