Žáci z nejrůznějších středních škol celé republiky se počátkem června se opět sjeli do Prahy, kde v prostorách ČVUT měli možnost ukázat, porovnat, a tak i trochu se i pochlubit svými pracemi z nejrůznějších oborů jejich činností.
Letos se přehlídky účastnili i kutnohorští žáci bývalých čtvrtých ročníků se svými praktickými maturitními pracemi:
1) model auta řízeného Arduinem prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu;
2) Arduino robot - vozidlo s automatickým vyhledáváním cesty mezi překážkami, které během jízdy měří řadu parametrů (teplotu, tlak, vlhkost, CO2) a odesílá je na vzdálený tablet;
3) model třídící linky, který rozděluje míčky pomocí snímače rozpoznávajícího barvy, má své pokračování ve firmě ControlTech Kolín, kde je aplikován na kolaborativního robota;
4) výukový panel řízení motoru programovatelným frekvenčním měničem vytvořeným ve spolupráci s firmou Profcom Kolín slouží již i na několika dalších středních školách.
Práce kutnohorských absolventů se mezi ostatními školami rozhodně neztratily, naopak se potvrdilo, že Arduino a 3D-tisk v současné době vládne světu elektroniky a mechaniky.
Peltierův jev
V polovině června předali zástupci firmy ČEZ tablety třem žákům třídy IT1 za třetí místo v soutěži Vím proč, které se zúčastnili s videem Peltierův jev. Všichni žáci pravidelně navštěvují kroužek televizní tvorby při školním studiu TV Vosa, kde také vznikla základní myšlenka natočit video s tímto námětem.
Pro realizaci byl použit školní Peltierův článek ze stavebnice pro výuku obnovitelných zdrojů. Realizace videa probíhala v laboratořích Automatizace a ve školním studiu TV Vosa. K natáčení videa i zvuku bylo použito vybavení studia, střih byl realizován ve studiu včetně zvukového dabingu a na scénáři se podíleli žáci společně.
Inovace zaměření
Pro příští rok se škola rozhodla inovovat zaměření Sdělovací technika o zabezpečovací techniku. Tento předmět poskytuje zájemcům náhled na komplexní zabezpečení budov a objektů nejen z hlediska bezpečnosti, ale i zajištění a ochranu osob. Dále řeší protipožární zajištění průmyslových a komerčních prostor.
Výuka ve specializované učebně zajistí získávání praktických dovedností při návrzích i realizaci jednotlivých projektů. Úzká spolupráce s firmami zajišťuje neustálou inovaci technologií a následné předávání poznatků žákům.