Datum zveřejnění: 
8. 7. 2018

Rozhovory o možnostech využití budovy nákladového nádraží Žižkov se vedou od ukončení jejího provozu v roce 2002. Budoucnost budovy a jejího vnitrobloku patří k tématům, které zajímá široký okruh lidí. Areál hojně využívají filmaři, fotografové, hudebníci, architekti, milovníci železnice a funkcionalistické architektury.

Budova nákladového nádraží na Žižkově je unikátním objektem, který nemá na světě obdoby. Velkorysost architektonického a technické řešení, které jeho autoři Karel Caivas a Vladimír Weiss spolu Miroslavem Chlumeckým před téměř devadesáti lety navrhli, nebyla dodnes překonána. Nákladové nádraží je od roku 1936, kdy bylo uvedeno do provozu, největší stavbou v Československu a následně v České republice.

O možnou podobu budoucnosti této stavby se pochopitelně zajímali i studenti Fakulty architektury ČVUT. Tématem jejich práce bylo pokusit se najít způsob, jak takový obrovský objekt logicky rozdělit a dostavět tak, aby mohl do budoucna plnit potřeby různých kulturních a vzdělávacích institucí včetně bydlení a umístění studentských kolejí.

Výsledkem práce studentů pod vedením ateliéru Redčenkov-Danda je model v měřítku 1:87, který bude veřejnosti představen na slavnostní vernisáži 9. července 2018 v 17 hodin v Informačním centru Prahy 3. Výstava modelu potrvá do 31. srpna.

Jednotlivé sekce modelu zahrnují požadavky institucí, které by rády svoji budoucnost spojili s tímto výjimečným objektem, a to Národní galerie, Národní filmový archiv, Národní muzeum, Národní technické muzeum, Akademie múzických umění, Uměleckoprůmyslové muzeum a Muzeum architektury.

Na vernisáž a výstavu modelu zve místostarosta městské části Prahy 3 Tomáš Mikeska, FA ČVUT a ateliér Redčenkov-Danda.

Autor: 
Denisa Dvořáková
Zdroj: 
topvip.cz