Datum zveřejnění: 
3. 7. 2018

Na tramvajové trati mezi zastávkami Nový Hloubětín – Vozovna Hloubětín se začíná testovat protihlukové opatření pro snížení hluku ve městech. Padesátimetrová clona (na snímku) zde byla postavena v rámci opravy trati. Unikátní je svojí výškou, která je pouze 30 centimetrů nad temenem kolejnice. Zároveň by však clona měla zajistit útlum hluku od projíždějících tramvají do pěti decibelů. Vyrobena je z recyklovaných materiálů a v případě nehody na trati ji lze rychle rozebrat, což umožní bezproblémový zásah záchranných složek. Clonu vyvinuli odborníci z Fakulty stavební ČVUT v Praze, katedry železničních staveb, ve spolupráci se společností Montstav. Zástupci ČVUT také vyvíjí spolu s pražským dopravním podnikem nový takzvaný antikolizní systém pro tramvaje. Ten včas upozorní řidiče na nebezpečí a možnou srážku s jinou tramvají.
Podle ČTK jej začne DPP testovat v září na dvou tramvajích. Systém by měl pomoci například v situacích, která nastala minulý týden, kdy se v Ječné ulici srazily dvě tramvaje. Při nehodě bylo zraněno 23 lidí.       

Zdroj: 
Metro