Datum zveřejnění: 
29. 6. 2018

K velké dopravní nehodě došlo na kolejích u Karlova náměstí v centru Prahy. V Ječné ulici to do sebe „napasovaly“ dvě tramvaje. Při prudkém nárazu se zranilo celkem 23 lidí, provoz MHD byl mezi I. P. Pavlova a Karlovým náměstím zastaven zhruba na tři hodiny.

K nehodě došlo v pátek před tři čtvrtě na jednu odpoledne. „Jedna z tramvají stála v Ječné ulici směrem na Karlovo náměstí na světlech a druhá do ní vrazila zezadu,“ popsal policejní mluvčí Jan Daněk. Jenže nešlo o žádné „ťuknutí“.

„Jsem v šoku, jedu tramvají a najednou hrozná rána. Byl tu kouř a lidi v panice. Lidé byli zranění a tekla krev. Všichni chtěli okamžitě ven, ale dveře nešly otevřít. Chvíli to trvalo,“ popsala drama pro Blesk.cz cestující jedné z tramvají. „Lidé v šoku vybíhali. Mnozí hned utíkali do blízkých obchodů pro vodu, aby se mohli napít a uklidnit,“ dodala.

23 lidí se při prudkém nárazu zranilo. „Z toho se 20 osob zranilo lehce, tři osoby utrpěly středně těžká zranění. Většinou se jednalo o pohmoždění krční páteře, hlavy a hrudníku. Všichni pacienti byli při vědomí,“ informovala mluvčí pražských záchranářů Jana Poštová. Na místě zasahovalo pět posádek záchranářů, jedna lékařská posádka, inspektor a speciální vůz Atego.

Tramvaje mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova nejezdily téměř tři hodiny. „Všechny tramvajové linky byly obousměrně odkláněny přes Nuselské údolí, kromě linky 23, která byla ukončena v zastávce Podolská vodárna,“ informoval dopravní podnik. Mezi náměstím Míru a Karlovým náměstím byla zavedena náhradní autobusová linka číslo X22. Provoz byl obnoven až v půl čtvrté.

Antikolizní systém

Podobným tragédiím by ale mohla být učiněná přítrž. Dopravní podnik v současnosti spolu s Českým vysokým učení technickým vyvíjí automatický antikolizní systém tramvají, jenž by měl těmto situacím sám předcházet. „V současné době jsme ve fázi testovacích a zkušebních jízd pro ověření funkčnosti vybraného zařízení, které má za úkol s předstihem akusticky upozornit řidiče na možnost kolize s jinou tramvají a u nových tramvají by mohl tento systém automaticky zastavit tramvaj a zabránit nehodě s jinou tramvají nebo minimalizovat škody a možná zranění cestujících,“ řekla Blesk.cz mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Zdroj: 
Blesk.cz