Datum zveřejnění: 
15. 4. 2018

Renáta CZADERNOVÁ, moderátorka
Nově budovaný kruhový objezd v Děčíně, který vyšel na bezmála 45 milionů korun, je příliš úzký. Přišla na to nedávná analýza.

Petr SUCHOŇ, moderátor
Dlouhé autobusy nebo kamiony s návěsem budou mít problém ho projet.

Jakub PACNER, redaktor
Sledujete virtuální analýzu ČVUT, která potvrdila připomínky občanů Děčína, že kruhový objezd je úzký.

osoba
Pro velké autobusy a nebo kamiony to bude hodně úzké.

Jakub PACNER, redaktor
I kdyby podobně dlouhé autobusy na objezd nevjížděly, dá se očekávat, že kamiony budou. Hned vedle je totiž strojírenský komplex. Podle Ředitelství silnic a dálnic v případě děčínského kruhového objezdu nedošlo k žádnému pochybení. Údajně splňuje všechny technické parametry a je v pořádku průjezdný.

Jan RÝDL, mluvčí ŘSD
Ta křižovatka je podle norem, není třeba ji upravovat.

Ondřej SMÍŠEK, dopravní fakulta ČVUT
Ta simulace je velmi reálná. Vozidlo musí přejet do protisměru, aby mohlo ten kruhový objezd opustit a to není úplně nejvhodnější. V případě, že tam bude provoz.

Jakub PACNER, redaktor
Ředitelství silnic a dálnic prý nechá výjezdy z kruhového objezdu upravit, a to i přesto, že je prý kruhový objezd podle firmy plně funkční.

Jiří ANDĚL, náměstek primátorky Děčína /ANO/
Vnější obrubníky toho kruhového objezdu budou sníženy tak, aby se daly pojíždět a budou rozšířeny krajnice.

Jakub PACNER, redaktor
Podobné problémy mají občané v Třebíči, kde kruhový objezd nepočítal s velkými auty. Ta jsou přes něj teď dočasně odkloněna. Pro kamiony a autobusy není uzpůsobený ani tento malý kruhový objezd v Jihlavě proto, aby se dostaly třeba k letnímu kinu, musí jet do protisměru a tudíž porušit předpisy.

řidič
Já to zasekám na blikačky, kdo si stoupne za mě, tuhle jsme tady stáli asi deset minut. Větší než já, nemá šanci.

Jakub PACNER, redaktor
Případné úpravy kruhového objezdu v Děčíně prý nijak neovlivní červnový termín otevření spojky, které je součástí.      

Zdroj: 
NOVA