Datum zveřejnění: 
13. 4. 2018

Marcela AUGUSTOVÁ, moderátorka
Skoro 17 miliard korun plánují kraje vydat během roku za opravy mostů a silnic nižších tříd. Podle odborníků je ale investovat víc. Životnost asfaltu odhadují maximálně na 15 let. Řada míst si tak žádá úplně nový povrch a nejenom záplaty.

Věra HOFMÁNOVÁ, redaktorka
Tereza STÁRKOVÁ, redaktorka
redaktorka
Loňská oprava v pražských Bohnicích. Letos už tu zásah silničářů takřka není znát. Místní kličkují, jinak je čeká tvrdý náraz. Frekventovaný úsek mezi Spořilovem a Bohdalcem. Výtluky. Propadlé kanály. Ve směru do centra jich na řidiče čeká 18. A tohle je jedno z nejhorších míst v republice. Pražská ulice u Seřadiště. Vloni získala už potřetí anticenu Výmol roku a jak je vidět i navzdory provizorním záplatám se příliš nezměnilo. To je vlastně taková legenda té vaší ankety.

Petr ČANÍK, ředitel projektu Výmoly.cz
Přesně tak. Osobě věřím, že to bylo v loňském roce naposledy, protože v letošním roce by tuto silnici měla čekat v podstatě kompletní rekonstrukce.

Věra HOFMÁNOVÁ, redaktorka
Tereza STÁRKOVÁ, redaktorka
redaktorka
Co tady je za problém?

Petr ČANÍK, ředitel projektu Výmoly.cz
Tak ukázal se tady stejný problém, jako je u řady jiných silnic v České republice - nevyjasněné majetkové vztahy.

Věra HOFMÁNOVÁ, redaktorka
Tereza STÁRKOVÁ, redaktorka
redaktorka
Tohle je zkratka z Pardubic na Vysočinu. Aktuálně nahrazuje nedokončený obchvat Chrudimi.

Věra HOFMÁNOVÁ, redaktorka
Tereza STÁRKOVÁ, redaktorka
redaktorka
Silnice je nejen plná výtluků, ale také chybí její asfaltové krajnice. Dvě protijedoucí auta tady mají problém.

Marie LEŠÁKOVÁ, řidička
Jsem musela měnit klouby. Tady mi jednou sebraly i zrcátko.

Miroslav NĚMEC, ředitel, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Budeme to realizovat v horizontu jednoho měsíce.

Věra HOFMÁNOVÁ, redaktorka
Tereza STÁRKOVÁ, redaktorka
redaktorka
Pardubický kraj léto plánuje dát do oprav miliardu. V celé republice se pak chystají rekonstrukce silnic za 17 miliard. Přes to na udržení kvality nestačí a jako tady musí auta uhýbat i roky.

Petr MONDSCHEIN, katedra silničních staveb ČVUT, předseda České silniční společnosti
Můžeme tady vidět nějakou pracovní spáru. Vidíme, že není ošetřená. Dostává se do ní voda.

Věra HOFMÁNOVÁ, redaktorka
Tereza STÁRKOVÁ, redaktorka
redaktorka
Pak už pracuje mráz. Tady by ještě stačila částečná oprava. O pár kilometrů dál už by byla potřeba kompletní výměna povrchů.

Petr MONDSCHEIN, katedra silničních staveb ČVUT, předseda České silniční společnosti
Problém je řekněme nedostatek finančních prostředků. Následně by správci měli vědět s jakými finančními prostředky mohou plánovat, ale ne z roku na rok, ale v nějakém delším časovém období.

Věra HOFMÁNOVÁ, redaktorka
Tereza STÁRKOVÁ, redaktorka
redaktorka
Podle Petra Mondscheina se řada zakázek dodělává až ke konci roku, kdy už není vhodné klima. Zajistit systémové financování krajských silnic teď mají resorty dopravy a financí. Návrh je v připomínkovém řízení. Věra Hofmanová a Tereza Stárková, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1