Datum zveřejnění: 
24. 3. 2018

Denisa HERGESSELOVÁ, moderátorka
Víc než 3 300 českých mostů je ve špatném, velmi špatném nebo havarijním stavu. Deníku Právo to řekl vedoucí katedry ocelových a dřevěných konstrukcí ČVUT František Wald. Vychází přitom z přehledu informačního systému o silniční a dálniční síti v České republice k loňskému červenci. Kdo je za stav zodpovědný, říká Tomáš Rotter z katedry ocelových a dřevěných konstrukcí ČVUT.

Tomáš ROTTER, katedra ocelových a dřevěných konstrukcí ČVUT
Majetkový správce ten je zodpovědný za bezpečnost provozu. Ten musí znát stav mostů. A jestliže správce zjistí, že má mosty, které jsou ve stavu 5 až 7, to znamená špatném, velmi špatném až havarijním, no, tak musí udělat jistá opatření. Specielně, když je to stav 7 havarijní. No, tak musí omezit zatížení, provést provizorní podepření, anebo zavřít most.

Denisa HERGESSELOVÁ, moderátorka
Na dálnicích a silnicích první třídy je v Česku 14 mostů v havarijním stavu. A dalších 102 jich je na silnicích druhé a třetí třídy, které jsou ve správě krajů. Podle odhadů katedry by obnova všech zanedbaných mostů stála přes 26 miliard korun. Materiál vydává Ředitelství silnic a dálnic a jedná se o veřejně dostupný dokument.      

Zdroj: 
ČRo - Středočeský kraj