Datum zveřejnění: 
5. 3. 2018

U tramvajové trati v pražském Hloubětíně vznikne 50 metrů dlouhá protihluková stěna. Vysoká bude 30 centimetrů a bude vyrobena z recyklovaných materiálů. Sdělila to Lenka Kubešová Zápotocká z rektorátu ČVUT, které na vývoji spolupracovalo. Tzv. městská stěna bude v úseku mezi zastávkami Nový Hloubětín a Vozovna Hloubětín instalována v rámci opravy tratě mezi náměstím OSN ve Vysočanech a vozovnou Hloubětín. Ta začala v sobotu 3. března 2018 a potrvá do začátku letošních prázdnin.

„Hlavní výhodou clony je výška pouhých 30 centimetrů a dobrý útlum hluku, vyrobena je z recyklovaných materiálů. Výhodou je také to, že v případě nehody na trati ji lze rychle rozebrat, což umožní bezproblémový zásah zdravotníků, hasičů či policie,“ uvedl Martin Lidmila z katedry železničních staveb Fakulty stavební ČVUT. Hluk od kolejí by se měl snížit o tři až pět decibelů.

Odborníci již v daném úseku měřili hlučnost tramvají. Výsledky porovnají se stavem, který nastane po dokončení tratě a výstavbě protihlukové stěny. „Místo je pro dlouhodobé sledování vhodné, protože se v přilehlé oblasti buduje jak nová bytová zástavba, kterou bude clona chránit od hluku, tak protože zde není souběžně s tramvajovou tratí vedena automobilová doprava. To nám usnadňuje měření i vyhodnocování hluku a umožňuje získat relevantní data z hlediska akustiky,“ uvedl Ondřej Bret z ČVUT.

Dosluhující betonové panely nahradí na trati z Vysočan do Hloubětína štěrk a trávník. Nástupiště zastávky Poštovská budou nově bezbariérová s navigačními prvky pro nevidomé. Tramvajové výluky využijí někteří investoři například k výstavbě nových vstupů do kanalizační stoky, výstavbě horkovodu, položení ochranných obalů kabelů či ke zřízení signalizované křižovatky.

Zdroj: 
info.cz