Datum zveřejnění: 
12. 1. 2018

S blížícím se termínem přijímacích zkoušek na vysoké školy přibývá kampaní, jimiž se fakulty a univerzity snaží nové adepty přilákat. Reklamu používají zejména školy technického zaměření – studenti se totiž bojí jejich náročnosti.
Dívka ustrašeně prochází dlouhou, opuštěnou chodbou odosobněné instituce, když náhle zhasne světlo a začne ji pronásledovat podezřelý stín jakési příšery.
Mladíka, dokončujícího model budoucí stavby, vyruší podivná záře vycházející ze studijní skříňky, provázená nezvyklým rachotem.
Tak začínají dva reklamní spoty, které na Facebooku propagují pražskou Fakultu stavební ČVUT. Děj reklam, které ve všech případech končí dobře a svedou hororové téma do parodie, odkazuje k tomu, že stavební škola je údajně považována za náročnou a že se zájemci o studium nemají této náročnosti bát. Kampaň zve budoucí adepty na den otevřených dveří, jenž se koná dnes.
"Chceme říct studentům, že Fakulta stavební ČVUT není nic hrozného a dá se zvládnout," tvrdí Iva Hadj Moussa, kreativní ředitelka agentury McShakespeare.
Tato společnost kampaň připravila. Právě technické obory se dlouhodobě potýkají s nedostatkem uchazečů a přitom s rostoucím potenciálem na pracovním trhu, protože poptávka po technických službách roste. Podle odhadů Evropské komise bude v nadcházejících letech chybět konkrétně v oblasti informačních a komunikačních technologií až 900 tisíc pracovníků.       

Autor: 
JAROSLAV KRUPKA
Zdroj: 
Pražský deník