Datum zveřejnění: 
22. 12. 2017

V příměstských autobusech v kraji zakoupí lidé jízdenku na kartu. Vozy budou vybaveny klimatizací

Olomoucký kraj – Olomouckému kraji se zatím jako jedinému v Česku podařilo zajistit provozování autobusové dopravy na deset let dopředu, jak mu to ukládá národní i evropská legislativa. Hejtmanství navíc dohodlo s dopravci podmínky, které podle něj cestující ocení. Platit začnou od ledna.
V rámci Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK) budou cestující nakupovat v příměstských autobusech jízdenky platebními kartami, v nových vozech bílé barvy přibudou informační LCD panely a jízdu zpříjemní klimatizace. K vypracování moderní koncepce veřejné dopravy přizval kraj odborníky z ČVUT.
"Chceme lidem ukázat, že cestování hromadnou dopravou může být nejen komfortní, ale také levnější než v případě aut, a v neposlední řadě také přívětivější k životnímu prostředí," uvedl hejtman Ladislav Okleštěk.
Novinky začnou platit od ledna 2018 a dotknou se nejen většiny MHD v kraji, ale i příměstských linek a dalších autobusových spojů, jejichž provoz má krajská organizace IDSOK na starosti. Dopravu budou v jednotlivých regionech zajišťovat zvlášť vybrané firmy.
"Jde o dopravce, kteří už mají se stejnými službami zkušenosti. Při výběru byl kladen důraz hlavně na kvalitu. Například průměrné stáří autobusů bude pouze pět let," dodal ředitel IDSOK Jaroslav Tomík.
Změny v organizaci hromadné dopravy přinesou také finanční úspory. Třeba provoz MHD v Šumperku, který stál původně 7,7 milionu korun, teď bude o milion korun levnější. Navíc tam senioři nad 70 let budou moci nově cestovat městskou dopravou za symbolických sto korun ročně.
Kromě Šumperku a Zábřehu bude možné bezkontaktně nakupovat jízdenky také v Přerově a Prostějově. "Jízdenku prozatím nebude možné hradit bezkontaktně v městské hromadné dopravě v Olomouci, nicméně doklady IDSOK v nich platit budou, a to včetně časových kuponů na bankovních kartách. Do konce prvního pololetí příštího roku by mělo jít bezkontaktně platit i v olomoucké MHD," doplnil Richard Janků, marketingový specialista IDSOK.

"Při výběru byl kladen důraz hlavně na kvalitu. Například průměrné stáří autobusů bude pouze pět let." Jaroslav Tomík, ředitel IDSOK      

Autor: 
DANIELA TAUBEROVÁ
Zdroj: 
Olomoucký deník