Datum zveřejnění: 
16. 12. 2017

Eva ŠELEPOVÁ, redaktorka
Taková malá dálnice v Praze, Barrandovským mostem denně projede přes 136 000 vozidel. Nachází se ale na hranici životnosti a čeká ho rozsáhlá oprava. Magistrát aktuálně vybírá, kdo provede diagnostiku.

Petr DOLÍNEK, radní hlavního města Prahy /ČSSD/
Následně díky tomu by se měl připravit projekt na stavební povolení, abychom skutečně stíhali rok 2020.

Igor SIROTA, tiskový mluvčí ÚAMK ČR
Rekonstrukce způsobí v prvním okamžiku kolaps, pak se začnou tvořit kolony i v okolí. Pomohla by tomu samozřejmě dostavba okruhu.

Eva ŠELEPOVÁ, redaktorka
Kdy se pražský obchvat dokončí, ale zatím není jasné a nejfrekventovanější most
se opravit musí. Stejně jako desítky dalších. Třeba přes Vltavu vedou čtyři, které jsou podle analýzy ve špatném nebo horším stavu. Hlávkův most, klíčový přejezd přes Vltavu, kde začíná pražská magistrála. Magistrát před plánovanou opravou zvažuje zákaz vjezdu tramvajím.

Lukáš VRÁBLÍK, stavební fakulta ČVUT
Myslím si, že tramvaje zrovna nejsou ten nejhorší problém, ta intenzita není tak veliká a to zatížení není zásadní.

Eva ŠELEPOVÁ, redaktorka
Podle docenta Vráblíka je největší zátěží především velké množství popojíždějících aut, problémy způsobuje taky posypová sůl, která se dostává do konstrukce. Tenhle povrch je v pořádku takhle?

Lukáš VRÁBLÍK, stavební fakulta ČVUT
Tak určitě by bylo dobré v rámci plánované rekonstrukce zamyslet se o jeho náhradu za standardní, třeba asfaltové vozovkové souvrství, protože by došlo k lepší ochraně té nosní konstrukce.

Eva ŠELEPOVÁ, redaktorka
Zítra se zavře pěší lávka v obou směrech přes Železniční most, a to až do odvolání. Důvod? Havarijní stav způsobený korozí. Na klasifikační stupnici mostů je havarijní stav číslo sedm, do šestky se dostal most Palackého. Podle vedení Prahy je ale rychlejší provádění oprav komplikované.

Petr DOLÍNEK, radní hlavního města Prahy /ČSSD/
Mosty my nemůžeme jako v Korunovační ulici zbourat a postavit nový, my je chceme zachovat, jsou to unikátní památky pro Prahu, ale právě sbíráme nová a nová data, aby se připravil projekt vhodný na každý most.

Miloslava POŠVÁŘOVÁ, soudní znalkyně v oboru stavebnictví
Problém je v tom, že životnost mostů je na sto let a ve chvíli, kdy se plánují náklady na opravy a údržbu, tak by se mělo plánovat s předstihem, a údržbu, tak by se mělo plánovat s předstihem, a kolik peněz je potřeba.

Eva ŠELEPOVÁ, redaktorka
Ministerstvo kultury ale stále nerozhodlo, jestli bude památkově chráněný. Magistrát už ale čekat nechce. Tendr na rekonstrukci plánuje zadat v lednu.

Zdroj: 
ČT 1