Datum zveřejnění: 
4. 12. 2017

Veronika KABÁTOVÁ, moderátorka:
A u oprav mostů ještě zůstaneme. Zatěžkávací zkouškou dnes prošel jeden ze dvou plzeňských železničních mostů. Konkrétně ten, po kterém vede trať z vlakového nádraží do Domažlic a dál do Německa. Stavbaři ho chtějí po opravě otevřít už v pátek.

Daniela TUNKLOVÁ, redaktorka:
Dva drážní jeřáby a mezi nimi betonovými panely naložený vozík o celkové váze 270 tun. Dalších 170 má parní lokomotiva Šlechtična. I ta byla dnes potřeba
při zatěžkávací zkoušce znovu postaveného železobetonového mostu v Plzni.

Petr HANZAL, zástupce ředitele stavby, Metrostav:
Je to tím, že je ta lokomotiva tak stará, nová drážní vozidla už takhle velkých nápravových tlaků nedosahují.

Daniela TUNKLOVÁ, redaktorka:
Zatížení se zkouší postupně na osmi úsecích. Na jednom místě stojí vozy hodinu a půl.

Petr HANZAL, zástupce ředitele stavby, Metrostav:
Dole se změří průhyb, sednutí opěr, sednutí pilířů.

Petr BOUŠKA, zástupce ředitele, Kloknerův ústav, ČVUT v Praze:
Tyto snímače nám umožňují měřit s rozlišovací schopností jedné setiny milimetru,
ty průhyby, které měříme, jsou v řádu milimetrů.

Daniela TUNKLOVÁ, redaktorka:
Pokud budou měření odpovídat výpočtům projektanta, první vlaky na něj stavbaři pustí už tento pátek. Druhý, jižní most, začnou snášet na přelomu února a března.

Martin KRAUS, hlavní inženýr stavby, SŽDC:
Cestujících se to dotkne omezeními v prostoru železniční stanice. Samozřejmě budou i nějaké výluky.

Daniela TUNKLOVÁ, redaktorka:
Nový most je o 15 metrů širší, aby se pod něj vešly dva nové jízdní pruhy. Auta tudy projedou v září příštího roku. Daniela Tunklová, Česká televize.      

Zdroj: 
ČT 1